سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 45555

با راه اندازی مکانیسم پرداخت بهای کالاهای صادراتی هند به ایران با روپیه صادرات برنج باسماتی به ایران از سرگرفته شد در حالی که برخی کشورها مثل آلمان واردات برنج باسماتی از هند را به دلیل آلوده بودن به مواد سمی و فلزهای سنگین ممنوع کرده اند. در ایران نیز بررسی های متعددی در این رابطه انجام گرفت و گزارش های متناقضی منتشر شد.

سلامت نیوز:با راه اندازی مکانیسم پرداخت بهای کالاهای صادراتی هند به ایران با روپیه صادرات برنج باسماتی به ایران از سرگرفته شد در حالی که برخی کشورها مثل آلمان واردات برنج باسماتی از هند را به دلیل آلوده بودن به مواد سمی و فلزهای سنگین ممنوع کرده اند. در ایران نیز بررسی های متعددی در این رابطه انجام گرفت و گزارش های متناقضی منتشر شد.

 ایران و هند با هدف دور زدن تحریم های مالی آمریکا اخیرا مکانیسمی را طراحی کرده اند که بر اساس آن ۴۵ درصد پول نفت صادراتی ایران به هند به روپیه در بانک های هندی سپرده گذاری می شود و بهای کالاهای صادراتی هند به ایران از این حساب پرداخت می شود.

یک مقام هندی اعلام کرد با راه اندازی مکانیسم پرداخت بهای کالاهای صادراتی هند به ایران با روپیه صادرات مستقیم برنج هندی به ایران پس از یک دهه ازسرگرفته شد.

به گزارش آی ان ای اس، صادرات مستقیم برنج باسماتی هند به ایران پس از یک دهه از سرگرفته شد.

رئیس انجمن صادرکنندگان برنج هند با اعلام این خبر گفت مکانیسم پرداخت بهای کالاهای صادراتی هند به ایران با روپیه راه اندازی شده است و بدین ترتیب صادرات برنج باسماتی به ایران ازسرگرفته شده است.

ویجه ستیا افزود ایران بزرگترین بازار برنج باسماتی هند محسوب می شود و حدود ۲۰ درصد صادرات سالانه این محصول را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه گفت: انتظار داریم با راه اندازی این مکانیسم جدید صادرات برنج باسماتی هند به ایران در سال جاری ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یابد.

صادرات مستقیم این محصول به ایران هزینه های حمل و نقل را کاهش می دهد و ممکن است باعث افزایش تقاضا برای آن از سوی واردکنندگان ایرانی شود.

طی ۷ تا ۸ سال گذشته برنج هند از طریق کشورهای ثالث به ویژه امارات به ایران صادر می شد.

ایران و هند با هدف دور زدن تحریم های مالی آمریکا اخیرا مکانیسمی را طراحی کرده اند که بر اساس آن ۴۵ درصد پول نفت صادراتی ایران به هند به روپیه در بانک های هندی سپرده گذاری می شود و بهای کالاهای صادراتی هند به ایران از این حساب پرداخت می شود.

بر اساس این گزارش بانک هندی یو سی او و بانک پارسیان ایران مبادلات مالی مربوط به صادرات برنج هند به ایران را تسهیل می کنند.

قیمت برنج باسماتی هند طی هفته های اخیر 35 درصد کاهش یافته است. برخی کشورها مثل آلمان واردات این نوع برنج از هند را به دلیل آلوده بودن به مواد سمی و فلزهای سنگین ممنوع کرده اند. در ایران نیز بررسی های متعددی در این رابطه انجام گرفت و گزارش های متناقضی منتشر شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha