رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم ابراز داشت: حدود 20 درصد سالمندان کشور ما ناتوان از انجام کارهای روزمره هستند و در بخش بهداشت و درمان کشور 60 درصد هزینه های درمانی مربوط به سالمندان می باشد.

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: اجرای طرح پزشک خانواده شهری وضعیت درمانی مردم در سطوح مختلف ساماندهی می‌کند.

سید محمدکاظم تدین رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در جلسه شورای اداری شهرستان علاوه بر گرامیداشت هفته سلامت و اعلام برنامه های این دانشگاه در سال 91 طی سخنانی گفت: در سال 91 که از سوی رهبر معظم انقلاب سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است لازم است با حمایت دستگاه های بین بخشی حوزه سلامت شرایطی برای توسعه پایدار در این بخش فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم ابراز داشت: هرسال 7 آوریل از سوی سازمان بهداشت جهانی روز سلامت نامگذاری شده است و شعار امسال سالمندی و سلامت می باشد.
وی افزود: در سرشماری قبلی کشور 7.3 درصد جمعیت کشور بالغ بر 5 میلیون نفر سالمند در سطح کشور داریم در حالیکه براساس اعلام بهداشت جهانی کشورهایی که 4 تا 7 درصد از جمعیت آنان را سالمندان تشکیل می دهند به عنوان کشورهای «رو به سالمند»، 14 تا 20 درصد را «سالمند» و بالای 20 درصد به عنوان «کهنسال» محسوب می شوند.

دکتر تدین تصریح کرد: طی 40 سال آینده جمعیت کشور ما به سمت سالمندی حرکت می کند و در این خصوص باید اقداماتی در جهت پیشگیری و درمان بیماریها همانند ورزش، تحرک همچنین دوری از مشروبات الکلی و دخانیات فرهنگ سازی شود زیرا اکثر بیماریهای دوران سالمندی به  قبل از سالمندی باز می گردد که در صورت توجه به این مسئله و تغییر شیوه زندگی می توان از آنها پیشگیری کرد.رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم ابراز داشت: حدود 20 درصد سالمندان کشور ما ناتوان از انجام کارهای روزمره هستند و در بخش بهداشت و درمان کشور 60 درصد هزینه های درمانی مربوط به سالمندان می باشد.

دکتر تدین اجرای طرح پزشک خانواده شهری در سال جاری را زمینه ای برای ساماندهی وضعیت درمان و ارجاع بیماران به متخصص دانست و افزود: با اجرای این طرح برای کلیه هموطنان شناسنامه سلامت صادر می شود.

وی در زمینه اقدامات وزارت بهداشت به منظور ارتقای سلامت جامعه گفت: با اجرای برنامه پزشک خانواده هر 2 هزار و 500 نفر از ساکنین جهرم می‌توانند یک پزشک عمومی در شعاع 5/1 کیلومتری از محل زندگی خود را به عنوان پزشک خانواده انتخاب کنند که با اجرای این طرح درمان و ارجاع بیماران به پزشک متخصص از ساماندهی خوبی برخوردار خواهد شد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم همچنین در خاتمه پیشنهاد داد شورای سلامت به جهت حساسیت موضوعات مورد بررسی به صورت دوماهه برگزار شود.

گفتنی ست جلسه شورای اداری شهرستان جهرم جهت گرامیداشت هفته سلامت و آشنایی شهرستان با مسائل مرتبط با حوزه های بهداشتی درمانی در تالار پردیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha