سازمان بهزیستی به منظور افزایش خدمات مشاوره و بهره مندی اقشار نیازمند از این خدمات به این افراد كمك هزینه مشاوره پرداخت می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز  به نقل از اداره كل روابط عمومی سازمان بهزیستی كشور، مدیركل دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی سازمان بهزیستی گفت: كمك هزینه مشاوره به افراد نیازمند با تشخیص واحدها و مجتمع های بهزیستی در سطوح مختلف انجام می گیرد.
مینو رفیعی افزود: این كمك هزینه كه بر اساس دستورالعمل پرداخت یارانه به مراجعان مراكز مشاوره غیردولتی در آذرماه سال گذشته به كلیه استانها ابلاغ شده بود، امسال پس از تأمین اعتبار،‌ حداكثر تا 70 درصد تعرفه مشاوره، با حفظ شئونات اخلاقی و احترام به حق انتخاب مراجعان توسط سازمان بهزیستی پرداخت می شود.
وی اظهار داشت: در این دستورالعمل سعی شده مقررات دست و پا گیر حذف شود و تا حد امكان دسترسی به خدمات روانشناختی در كوتاهترین زمان ممكن فراهم شود.
دیر كل دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی خاطرنشان كرد: این دفتر در سال جاری حدود 3 میلیارد و 500 هزار ریال اعتبار برای این طرح پیش بینی كرده است.
رفیعی با اشاره به افزایش تعداد مراكز غیردولتی مشاوره و خدمات روانشناختی گفت: تعداد این مراكز در سال 85 نسبت به سال 84، 20درصد رشد داشته است در سال 84، 276مركز غیردولتی در سراسر كشور فعال بوده‌اند كه این رقم در سال 85، به 329 مركز رسیده است.
این مراكز در سال 86 به 181 هزار و 611 نفر خدمات روانشناختی و مشاوره ارائه داده‌اند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha