سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با تأکید بر این که داروخانه‌ها پل ارتباطی میان داروسازان و بیماران است٬ گفت: در صورت بروز مشکل برای این‌گونه‌ مراکز٬ به‌طور حتم بازار دارویی کشور با آشفتگی روبه‌رو می‌شود.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با تأکید بر این که داروخانه‌ها پل ارتباطی میان داروسازان و بیماران است٬ گفت: در صورت بروز مشکل برای این‌گونه‌ مراکز٬ به‌طور حتم بازار دارویی کشور با آشفتگی روبه‌رو می‌شود.

حسن تأمینی‌لیچایی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با تأکید بر افزایش چشمگیر قیمت دارو به‌ویژه داورهای خاص و بیوتکنولوژیک در کشور٬ افزود: بر اساس بررسی انجام شده قیمت این محصولات در چند ماه اخیر افزایش زیادی داشته است٬ که این موضوعات موجب نارضایتی مردم و بیماران شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان این که هم‌اکنون تولیدکنندگان و واردکنندگان دارو با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند٬ گفت: متأسفانه تحریم ناعادلانه و ناجوانمردانه کشورهای غربی علیه ایران٬ موجب شده است که کشور در خرید مواد اولیه دارو به مشکل بخورد.

وی با اشاره افزایش بی‌رویه قیمت ارز و تأثیر نامطلوب آن بر افزایش قیمت دارو٬ یادآور شد: دولت باید برای کمک به حوزه داروسازان برنامه‌ریزی مناسبی را انجام دهد.

این نماینده مجلس هشتم٬ با بیان این که گران شدن دارو٬ داروخانه‌ها را هم با مشکل روبه‌رو کرده است٬ تصریح کرد: هم‌اکنون داروخانه قادر به تأمین و خرید داروهای مورد نیاز نیستند٬ که این امر کمبود دارو در این مراکز را به‌دنبال دارد.

تأمینی‌لیچایی ادامه داد: متأسفانه داروخانه‌های کشور در شرایط نامطلوبی به سر می‌برند و مسئولان نیز هیچ توجهی به مشکلات عدیده این صنف ندارند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم٬ با تأکید بر این که داروخانه‌ها پل ارتباطی میان داروسازان و بیماران است٬ افزود: در صورت بروز مشکل برای این‌گونه‌ مراکز٬ به‌طور حتم بازار دارویی کشور با افزایش آشفتگی روبه‌رو می‌شود.

هم‌اکنون ۱۵ هزار داروساز عضو انجمن داروسازان ایران هستند٬ آنان هم اکنون در صنایع داروسازی و مراکز آموزشی پزشکی و داروسازی، داروخانه‌ها، شرکت‌های بازرگانی دارو، توزیع و پخش و ادارات دولتی مشغول فعالیت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha