سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با بیان این که اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات٬ رضایت پرستاران و کیفیت خدمات بیمارستان‌ها را به‌دنبال دارد٬ گفت: وزارت بهداشت و درمان باید هر چه سریع‌تر این قانون را اجرایی کند.

عبدالعزیز جمشیدزهی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با بیان این که موضوع اجرایی شدن قانون تعرفه‌گذاری خدمت پرستاری از سوی سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی به صورت جدی در حال پیگیری است٬ افزود: متأسفانه  با وجود تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی هنوز اجرایی نشده است.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی٬ با اشاره به پیامدهای مثبت اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از سوی وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی٬ گفت: بهبود کیفی خدمات پرستاری، افزایش درآمد بیمارستان‌ها و تحمیل نشدن بارمالی اضافی به مردم از مهم‌ترین محورهای این قانون به‌شمار می‌آید.

وی ادامه داد: تعرفه‌های خدمات پرستاری پس از تعریف شرح وظایف، بسته‌های خدمتی، استانداردها و چک لیست‌های کنترل از سوی سازمان نظام پرستاری با همکاری وزارت بهداشت و درمان به صورت نظام پرداخت روزانه و با توجه به کیفیت و سختی کار و جلب رضایت بیمار تعریف ‌می‌شود.

جمشیدزهی افزود: بر اساس این آیین‌نامه، اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات  کیفیت ارائه خدمات پرستاری و درنهایت میزان رضایت مردمی از نحوه دریافت خدمات و مراقبت‌های درمانی را افزایش می‌دهد و مسئولیت حقوقی هر پرستار نیز درقبال خدمتی که انجام می‌دهد مشخص خواهد شد.

این نماینده مجلس هشتم٬ با بیان این که رضایت پرستاران کیفیت خدمات بیمارستان‌ها را به‌دنبال دارد٬ تصریح کرد: در این صورت براساس عملکرد پرستاران حق پرداختی آن‌ها لحاظ می‌شود و روند منطقی طی خواهد شد٬ چرا که این دریافتی با توجه به زحمات و تلاش‌های آن‌ها تغییر خواهد کرد و حقی از آن‌ها ضایع نخواهد شد٬ از این‌رو رضایت این قشر برآورده می‌شود.

وی با تأکید بر این که قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود، گفت: این قانون در برنامه پنجم آمده است٬ از این‌رو وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی باید هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.

این در حالی است که چندی پیش مسئولان وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی  از اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری تا پایان فروردین‌ماه خبر دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha