سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 45582
سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با بیان این که هم‌اکنون در حوزه پزشکی٬ گروه دندانپزشکی بیشترین فشار را به مردم تحمیل می‌کند٬ گفت: متأسفانه هر دندانپزشک بر اساس سلیقه خود اقدام به دریافت تعرفه می‌کند٬ این در حالی است که متولی اصلی تعیین تعرفه وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی است.

علی‌اصغر حسنی در گفت‌‌وگو با خانه ملت٬ با اشاره به فرا رسیدن روز دندانپزشکی٬ افزود: متأسفانه عملکرد و وضعیت این بخش در چند سال اخیر مناسب نبوده است.

نماینده مردم لارستان و بخش خنج در مجلس شورای اسلامی٬ با انتقاد از تعرفه بالای مراکز دندانپزشکی در کشور٬ گفت: متأسفانه به‌علت نبود نظارت کافی از سوی وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی٬ این مراکز هر تعرفه‌‌ای که می‌خواهند به بیماران تحمیل می‌کنند.

وی با بیان این که هم‌اکنون در حوزه پزشکی٬ گروه دندانپزشکی بیشترین فشار را به مردم تحمیل می‌کند٬ تصریح کرد: متأسفانه هر دندانپزشک بر اساس سلیقه خود اقدام به دریافت تعرفه می‌کند٬ این در حالی است که متولی اصلی تعیین تعرفه وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی است.

این نماینده مجلس هشتم٬ با اشاره به متفاوت بودن نوع کیفیت کار دندانپزشکان در سراسر کشور٬ گفت: با توجه به نبود نظارت کافی بر اقدامات این افراد٬ مردم برای انتخاب دانپزشکی خوب و با کیفیت با مشکل روبه‌رو هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم٬ با تأکید بر این که وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی باید اقدام به یکسان‌سازی تعرفه مراکز دندانپزشکی کند٬ یادآور شد: ساماندهی این مراکز تنها با برنامه‌ریزی و برخورد جدی این وزارتخانه محقق می‌شود.

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی شیوع بیماریهای دهان و دندان در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران افزایش پیدا کرده است و هم‌اکنون برای هر ۱۱ هزار و یکصد نفر در ایرانتنها یک دندانپزشک وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha