چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 45640

معضل وجود جانوران موذی در بیمارستان‌های بخش بهداشت عمومی انگلیس خطرات بهداشتی و جانی بسیاری برای بیماران بدنبال داشته است

سلامت نیوز :  به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ «تحقیقات بر روی بیمارستان‌های انگلیس نشان می‌دهد بسیاری از بیمارستان‌های این کشور با مشکل وجود موش، مورچه، سوسک و کک دست به گریبان هستند.»

براساس این گزارش، وجود این حیوانات موذی در تمام نقاط بیمارستان‌های مورد مطالعه گزارش شده است. از اتاق‌های بستری بیماران، تا بخش‌های اداری و انبار‌ها، همگی با مشکل وجود اینجانوران مواجه هستند. همچنین برخی دیگر از بیمارستان‌ها با مشکلاتی عجیب‌تر از وجود موش و سوسک روبرو هستند. در برخی از بیمارستان‌ها وجود سنجاب، روباه و پرندگان نیز گزارش شده است. دیلی میل در ادامه می‌نویسد: «براساس مدارک بدست آمده وجود این حیوانات و حشرات در بیمارستان‌ها، نگرانی‌ها از وضعیت بهداشت بیمارستانی را افزایش داده است. حیوانات و حشرات موذی باعث انتشار عفونت‌ها و طولانی‌تر شدن دوره درمان بیماران می‌شود.»
با وجود اینکه با تلاش‌های انجام شده میزان شیوع بیماری‌ها و عفونت‌های مقاوم به درمان کاهش یافته اما عفونت‌های دیگری در حال افزایش است که نگرانی‌های بسیاری نیز در پی داشته است. این تحقیقات پس از آن انجام گرفت که یکی از بیماران توسط یک موش مورد حمله قرار گرفت و مجروح شد. این بیمار ۴۲ ساله که در حال استراحت در بخش بستری بیماران بود، مورد حمله یک موش قرار گرفت و از ناحیه کمر و گردن مجروح شد. پروفسور مارک اینرایت متخصص کنترل عفونت به دیلی‌میل گفت: «این یک رسوایی برای بخش بهداشت عمومی است و در بیمارستان‌های مدرن ما نباید از این قبیل مشکلات وجود داشته باشد. این نشان دهنده ضعف بهداشت عمومی انگلیس است. موش‌ها ناقل عفونت‌هایی هستند که می‌تواند از بیماران به کارکنان بیمارستان‌ها منتقل شود.»در این تحقیق که بر روی بیش از ۴۰ بیمارستان صورت گرفته است، نشان می‌دهد، تمام این بیمارستان‌ها به نوعی با مشکلی به نام وجود جانوران موذی مواجه هستند و تمام آن‌ها با شرکت‌های مبارزه با اینجانوران قراردادهای دائمی یا برای شرایط اضطراری، دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha