چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 45651

فصل بهار از راه رسیده است و همه دوست دارند در طبیعت با بهار همنشین شوند ولی مراقبت از پوست در این فصل نکاتی دارد تا این دوست داشتن‌ها علاوه بر تغییر روحیات باعث مشکلاتی در ظاهر ما نشوند

سلامت نیوز : یکی از مهم‌ترین نقش‌های پوست این است که مانند یک سد دفاعی، مانع ورود میکروب‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و سموم به درون بدن شده و نیز مانع دفع آب بدن به خارج شود که این امر در لطافت پوست نقش مهمی دارد.
یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث پیری پوست می‌شود، تشعشعات مضر موجود در نور خورشید است که در فصل بهار به وفور وجود دارد. خنک بودن هوا در این فصل، باعث می‌شود که افراد مدت زمان بیشتری را نسبت به فصل‌های گرم سال در معرض مستقیم تابش نور خورشید قرار بگیرند. نسیم ملایم بهار و شکوفه‌های زیبای بهاری و زنده شدن طبیعت، شخص را تشویق به گردش در طبیعت زیبا می‌کند در حالی که از تاثیرات نامطلوب نور خورشید بی‌خبر است. در طیف نور خورشید، بخشی که به زمین روشنی می‌بخشد قابل رؤیت و بخشی مانند اشعه ماورای بنفش غیرقابل دیدن است. توصیه این است که از نسیم بهاری، گل‌های زیبا و طبیعت زیبا با رعایت نکات ایمنی لذت ببرید، در درجه اول از کلاه‌های لبه دار و لباس‌های پوشیده ریز بافت و در درجه دوم از کرم‌ها و لوسیون‌های ضدآفتاب، آن هم به مقدار مناسب، استفاده کنید. یک ضدآفتاب‌ایده آل، باید بتواند کاملا مانع آسیب رساندن اشعه ماورای بنفش نور خورشید به پوست شود اما هیچ ضدآفتابی وجود ندارد که بتواند به طور کامل این کار را انجام دهد. دکتر حمیده مروج متخصص پوست و زیبایی در گفت‌و‌گو با سینانیوز عنوان کرد: «مصرف برخی دارو‌ها، گزش حشرات، تماس با حیوانات خانگی به ویژه گربه ‌ها، خوردن تخم ‌مرغ، آجیل، رنگ‌‌های افزودنی به مواد غذایی و نگه ‌دارنده‌‌ها می‌‌توانند باعث ایجاد کهیر شود.» وی ادامه داد: «برخی از افراد در بهار به دلیل مصرف زیاد آجیل و شیرینی در ایام عید و یا استنشاق گرده‌های گل دچار التهابات پوستی و کهیر می‌شوند.» به گزارش خبرگزاری سینا، کهیر بیماری کوتاه‌ مدتی است که با سرخی پوست و خارش بسیار در تمام بدن همراه است. این عارضه پوستی به صورت دانه‌‌های کوچک قرمز ‌رنگ یا به شکل برجستگی‌های وسیع‌‌تر و گاهی به صورت تاول دیده می‌‌شود و با خارش شدید همراه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha