نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ از انجمن داروسازان برای حضور در نشست آتی کمیسیون بهداشت و درمان برای حل مشکلات دعوت کرد و گفت: حل این مشکلات تنها با اتکا و اجرای قانون محقق می‌شود از این‌رو داروخانه‌ها باید از قانون اساسی کشور تبعیت کنند

انجمن داروسازان شکایات خود را به کمیسیون بهداشت بیاورند
سلامت نیوز : محمدرضا رضایی‌کوچی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با اشاره به مشکلات و اختلافات میان انجمن داروسازان و سازمان‌های بیمه‌گر به‌ویژه بیمه تأمین اجتماعی٬ افزود: حل این مشکلات تنها با اتکا و اجرای قانون محقق می‌شود٬ از این‌رو داروخانه‌ها باید از قانون اساسی کشور تبعیت کنند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان این که طلب داروخانه‌ها از سازمان‌های بیمه‌گر یکی از موضوعات مطرح شده در کمیسیون بهداشت و درمان به‌شمار می‌آید٬ گفت: در چند ماه اخیر نشست‌های متعددی با حضور مسئولان سازمان بیمه‌گر و وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی پیرامون حل مطالبات داروخانه‌ها برگزار شده است.
وی با تأکید بر پرداخت هر چه سریع‌تر بدهی داروخانه‌ها از سوی سازمان‌های بیمه‌گر٬ به‌ویژه سازمان تأمین اجتماعی٬ یاد‌آور شد: هم‌اکنون داروخانه‌ها برای خرید و تأمین داروهای مورد نیاز خود با مشکلات و کمبود اعتبار روبه‌رو هستند٬ این در حالی است که مردم روزانه حجم زیادی دارو را از این‌ مراکز طلب می‌کنند.

این نماینده مجلس هشتم٬ با اشاره با اظهارات رئیس انجمن داروسازان مبنی‌بر دریافت نقدی هزینه نسخه‌های بیمه تأمین اجتماعی به‌علت پرداخت نکردن بدهی‌ها از سوی این سازمان٬ تصریح کرد: کمیسیون بهداشت و درمان تمام مشکلات داروخانه‌ها را می‌شناسد اما به طور حتم این مراکز نباید فشار متحمل شده را به مردم و بیماران تحمیل کنند.
رضایی‌کوچی با بیان این که دریافت نقدی هزینه نسخه‌های بیمه تأمین اجتماعی شیوه مناسبی برای حل مشکلات نیست٬ گفت: هم‌اکنون بیشتر هزینه‌های بخش بهداشت و درمان بر دوش مردم است٬ از این‌ور در صورت عملیاتی شدن این اقدام از سوی دارواخنه‌ها سلامت مردم به‌خطر می‌افتد.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم٬ از تمامی مسئولان حوزه بهداشت و درمان به‌ویژه انجمن داروسازان٬ سازمان‌های بیمه‌گر و وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی برای حضور در نشست آینده کمیسیون بهداشت و درمان دعوت کرد و افزود: حل مشکلات پیرامون این سازمان‌ها تنها با بحث و گفتمان حل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha