جمعه ۲۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 45698
سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو گفت: استفاده مکرر از قلیان موجب از بین رفتن شفافیت و طراوت و در نتیجه پیری زودرس پوست می‌شود.

دکتر امیر هوشنگ احسانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به عواملی که به پیری زودرس پوست کمک می کند، اظهار داشت: عوامل محیطی مثل دود سیگار، قلیان، مصرف الکل و عدم استفاده از مایعات به پیری پوست شتاب بیشتری می‌بخشد.

وی ادامه داد: عوامل وراثتی در پیری پوست نقش اساسی و قابل توجهی دارند ولی این تاثیرعوامل را می‌توان با مصرف بیشتر میوه و سبزیجات کاهش داد.

وی تصریح کرد: عوامل محیطی و ژنتیکی که موجب پیری زودرس می شود در مرحله اول باعث کاهش خون رسانی و از بین رفتن سلول های جدید و در مراحل بعدی موجب سیاه شدن و عدم شفافیت پوست می شود.

دکتر احسانی با اشاره به روش های موثر در از بین بردن چروک پوست گفت: از راههای کاهش چروک می توان به پلینگ (پاکسازی پوست)، جراحی پوست، استفاده از لیزر، بوتکس، ژل های استاندارد اشاره کرد و همچنین داروها و قرص هایی که در این زمینه تجویز می شوند نیز می توانند کارآمد موجب کاهش چروک های پوستی شوند.

این متخصص پوست و مو افزود: با وجود اینکه لیزر و عمل های جراحی تاثیر سریعتری در از بین بردن چروک های پوستی می توانند داشته باشند ولی مصرف قرص بی خطر ترین راه ممکن در این زمینه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: معمولا با توجه به نوع پوست و درجه چروک‌ها یک راه درمانی پیشنهاد داده می‌شود که کارآیی بیشتری داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha