سلامت نیوز: معاون بهداشتی وزیر بهداشت از تصویب نسخه 02 برنامه پزشك خانواده شهری در دولت خبر داد و گفت: امسال تمام دانشگاه‌های علوم پزشكی برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع را در بخشی از مناطق تحت پوشش خود عملیاتی خواهند كرد.

دكتر علیرضا مصداقی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: دستورالعمل جدید برنامه پزشك خانواده شهری پس از امضا از سوی وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و تعاون، كار و رفاه اجتماعی در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به تصویب رسید و اكنون مراحل نهایی ابلاغ آن از سوی دولت در حال طی شدن است.

وی گفت: كارشناسی‌های زیادی در جهت تدوین نسخه 02 برنامه پزشك خانواده صورت گرفت و دستورالعمل جدید برنامه پزشك خانواده شهری در آخرین جلسه روسای دانشگاه‌های علوم پزشكی سال 90 به بحث و گفت‌وگو گذاشته شد. به این ترتیب دانشگاه‌های علوم پزشكی نسبت به چگونگی اجرای این برنامه توجیه و موظف شدند تا پایان سال 90 برنامه عملیاتی خود را برای سال 91 به وزارت بهداشت ارسال كنند.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، افزود: در حال حاضر تمام دانشگاه‌های علوم پزشكی برای اجرای برنامه پزشك خانواده شهری اعلام آمادگی كرده‌اند. همچنین با فعالیت تیم‌های مشترك وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر جلسات آموزشی در استان‌های مختلف برگزار شده است و به زودی كلید برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع در شهرها زده خواهد شد. به این ترتیب تمام دانشگاه‌های علوم پزشكی این برنامه را در استان‌هایشان تا حدی پیش خواهند برد و به عبارت دیگر امسال تمام استان‌ها به نوعی درگیر برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع می‌شوند.

مصداقی‌نیا، سال 91 را سال بزرگی برای برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع دانست و گفت: اكنون هماهنگی بسیار خوبی میان وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه و سازمان‌های بیمه‌گر برقرار است و تقریبا هر هفته جلساتی در زمینه برنامه پزشك خانواده برگزار می‌شود. در این راستا ستاد اجرایی پزشك خانواده با حضور كارشناسان وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر در محل وزارت بهداشت مستقر است. در مجموع اكنون برای اجرایی شدن برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع در شهرها مشكلی با بیمه‌ها نداریم.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت درباره چگونگی تامین اعتبارات اجرای برنامه پزشك خانواده در شهرها نیز گفت: به این منظور مبلغی در بودجه سال 91 در نظر گرفته شده است. با توجه به این كه دولت مصمم به اجرای برنامه پزشك خانواده در شهرها است و وزارت بهداشت هم مصمم است بر اساس قانون این برنامه را اجرایی كند، به نظر نمی‌رسد مباحث اعتباری مشكلی ایجاد كنند. در مجموع وزارت بهداشت موظف است تا پایان برنامه پنجم توسعه تمام جمعیت كشور را تحت پوشش برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع قرار دهد.

وی در پایان تاكید كرد كه تمام اقدامات انجام شده در سطح یك خدمات برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع برای بیماران رایگان خواهد بود و فرانشیزی از بیماران حتی برای دارو دریافت نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha