سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با بیان این که ضعف در نظارت علت اصلی واردات بی‌رویه تجهیزات پزشکی و تحقیقاتی است٬ گفت: متأسفانه سودجویان در قالب شرکت‌های واردکننده اقدام به واردات محصولات پزشکی با ارز دولتی می‌کنند و از آن طرف همان محصولات را با نرخ آزاد به فروش می‌رسانند.

حسین حسنی‌بافرانی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با انتقاد از واردات بی‌رویه محصولات و تجهیزات پزشکی از سوی دلال‌ها٬ افزود: این‌گونه اقدامات از معضلات قدیمی کشور در تمام زمینه‌ها بوده و تاکنون ادامه داشته است.

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان این که ضعف در نظارت، علت اصلی واردات بی‌رویه تجهیزات پزشکی و تحقیقاتی است٬ گفت: متأسفانه دلال‌ها و سودجویان در قالب شرکت‌های واردکننده اقدام به واردات محصولات پزشکی با ارز دولتی (۱۲۰۰) می‌کنند و از آن طرف همان محصولات را با نرخ آزاد ( ۱۸۰۰ به بالا) به فروش می‌رسانند.

وی با اشاره به وابستگی پنج تا ۱۰ درصدی کشور به تجهیزات پزشکی خارجی٬ یاد‌آور شد: دستگاه‌های اجرایی و حمایتی در سال ۹۱ که با شعار حمایت از تولید ملی آغاز شده است٬ باید تمام تلاش خود را برای شکوفایی تولید داخل کشور انجام دهد.

این نماینده مجلس هشتم٬ ادامه داد: هم‌اکنون حوزه بهداشت و درمان کشور به تجهیزات تولید خارج از کشور مانند سی‌تی اسکن٬ آمبولانس٬ تجهیزات اتاق عمل و آنژیو‌گرافی وابسته است.

حسنی‌بافرانی با اعلام این که هم‌اکنون حلقه متصل واردات کشور را دلالان تشکیل می‌دهند٬ تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید با شناسایی و برخورد این عوامل٬ راه واردات سالم تجهیزات پزشکی را باز کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم٬ با بیان این که تداوم فعالیت دلالان در حوزه واردات تجهیزات پزشکی موجب افزایش هزینه‌ها و قیمت این‌گونه محصولات می‌شود٬ گفت: به‌طور متداول زمانی که به دستگاه‌های مرتبط با جامعه فشار وارد شود٬ مردم هم با مشکل و سختی روبه‌رو می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha