اولین اجلاس سراسر ی مدیران سازمان انتقال خون کشور در سال 86 با حضور مدیران عامل، معاونین و مدیران پایگاههای انتقال خون سراسر کشور در بندر انزلی برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز ، سرپرست دفتر هماهنگی امور استانها و مجلس و مشارکتهای مردمی سازمان انتقال خون ایران در این اجلاس گفت: این اجلاس به صورت فصلی هر سه ماه یکبار با هدف بررسی سیاست های سازمان انتقال خون و وزارت بهداشت در دو بخش انتقال خون ،مشکلات استانی و پیگیری مصوبات اجلاس قبلی در یکی از استان های کشور، در دو بخش آموزشی و فنی برگزار می شود که امسال اولین دوره آن در سال جاری در بندر انزلی برگزار شد.

دکتر عبدالمجید باقری با بیان تفاوتهای این اجلاس با اجلاس های دوره های قبلی اظهار داشت : در این دوره موضوعاتی که برای سازمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است با توجه به زمان برگزاری آن برتری می یابد که با تشکیل کار گروههای تخصصی به این مشکلات و مسائل رسیدگی می شود.

وی یکی دیگر از محورهای مطرح شده در اولین اجلاس سراسری مدیران سازمان انتقال خون کشور را ارائه گزارش فعالیتها، تجربیات و ابتکارات استان های گیلان، قزوین و خراسان رضوی بیان کرد.

باقری با اشاره به اهمیت برگزاری این اجلاسها، با توجه به مباحث آموزشی و فنی مطرح شده در این دوره گفت: بحث اتوماسیون پایگاهها از برنامه های جدید سازمان است که از این طریق سیستم خونگیری و خدمات دهی از حالت دستی به مکانیزه تبدیل شده که از میزان خطا انسان کاسته و ایمنی و سلامت خون را به حداکثر ممکن ارتقاء می دهد.

وی خاطر نشان کرد: سازمان انتقال خون از سال گذشته توانسته معیارهای کشورهای اروپایی را کسب کند و اقدام به صادرات پلاسمای خون به کشورهای آلمان و ایتالیا جهت تولید دارو نموده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha