معاون غذای سازمان غذا و دارو با اعلام خبر رونمایی از محصول جدید «بتاگلوکان» و تولید غذاهای فراسودمند در کشور، گفت: غذاهای فراسودمند در قالب یک پکیج غذایی کامل و به صورت پودر عرضه و در کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی موثر واقع می‌شوند

معاون سازمان غذا و دارو: غذاهای فراسودمند بزودی وارد سفره‌ ایرانی‌ها می‌شود
سلامت نیوز : دکتر بهروز جنت در گفت وگو با (ایسنا)، با بیان این که محصول جدید «بتاگلوکان» در روزهای آتی رونمایی می‌شود، عنوان کرد: این محصول در ردیف غذاهای فراسودمند، عمل گرا یا (functional food) قرار می‌گیرد.

غذاهای فراسودمند موثر در کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی

وی اضافه کرد: غذاهای فراسودمند به کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کنند.معاون غذای سازمان غذا و دارو در توضیح ویژگی‌های غذاهای فراسودمند گفت: غذاهای فراسودمند در قالب یک پکیج غذایی کامل و به صورت پودر عرضه می‌شوند. البته تولیدکنندگان ما در حال تحقیق بر روی ساخت ماکارونی، نان و ماست فراسودمند هستند.

تولید غذاهای فراسودمند برای نخستین بار در کشور

وی افزود: تولید این مواد غذایی کمتر از دوسال است که در دنیا آغاز و هنوز در سبدهای غذایی مردم قرار نگرفته است. اما تولید غذاهای فراسودمند در ایران برای نخستین بار است که صورت می پذیرد. البته باید گفت مکانیسم عمل غذاهای فراسودمند با پروبیوتیک‌ها متفاوت است.

غذاهای فراسودمند محدودیت مصرف ندارند

وی در پاسخ به این پرسش که آیا غذاهای فراسودمند محدودیت مصرف خاصی دارند، گفت: این گونه نیست و همه افراد می‌توانند چند گرم از آن را به صورت روزانه مصرف قرار دهند ضمن آن که انواع محصولات لبنی از جمله ماست و فرآورده‌های غله‌ای نظیر ماکارونی و نان آن تولید و وارد بازار خواهد شد.

شبکه ملی پایش غذا و دارو، مهرماه سال جاری راه‌اندازی می‌شود

جنت در ادامه با اشاره به راه‌اندازی شبکه ملی پایش سازمان غذا و دارو در روز جهانی غذا (مهرماه سال جاری)، عنوان کرد: راه اندازی این سامانه نرم افزاری منشا تحولات بزرگی در حوزه غذا و دارو خواهد شد.وی با بیان این که راه‌اندازی این شبکه در راستای تحقق شعار امسال که تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است، صورت خواهد پذیرفت، عنوان کرد: از جمله مزایای به کارگیری این سامانه سرعت گرفتن اعطای مجوز و پروانه ساخت است به گونه‌ای که اگر اکنون دریافت پروانه ساخت برای یک تولید کننده بیش از دوماه به طول می‌انجامد، وی با اتصال به شبکه ملی پایش غذا و دارو خواهد توانست در مدت یک روز اقدام به اخذ مجوز نماید.معاون غذای سازمان غذا و دارو ادامه داد: فاز اول راه‌اندازی این شبکه، پایش مواد غذایی و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی را در برمی گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha