عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید برای اجرایی شدن طرح بیمه زنان خانه دار که دو سال است متوقف شده ، بودجه ای ویژه اختصاص دهد.

موسی الرضا ثروتی درگفت و گو با مهر افزود: طرح بیمه زنان خانه دار در راستای حمایت از زنانی که سالها عمر خود را بدون دریافت دستمزد و حقوق صرف امور خانه و خانواده می کنند در سال 81 به تصویب مجلس ششم رسید و قرار شد زمینه اجرایی شدن آن توسط بهزیستی و مرکز مشارکت زنان اجرا شود .

وی جمعیت زنان خانه دار کشور را 14 میلیون نفر دانست و افزود: براساس قانون باید سالانه یک میلیون زن بیمه می شدند در حالی که از زمان اجرای طرح تا کنون فقط 36 هزار زن خانه دار تحت پوشش این بیمه قرارگرفته اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: عدم تخصیص اعتبارات لازم باعث شد که طرح بیمه زنان خانه دار بطور کامل اجرا نشود و بمدت دو سال است که طرح به همین علت متوقف شده است .

ثروتی با اشاره به اینکه توجه دولت نسبت به امور رفاهی کافی نیست ، گفت: درصورتیکه دولت همانند طرحهای دیگر به امور رفاهی و اجتماعی مردم نیز توجه جدی تری داشته باشد و بودجه بیشتری نیز اختصاص دهد در این صورت طرحهایی مانند بیمه زنان خانه دار یکباره در میانه راه متوقف نخواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha