وزیر بهداشت گفت: درصورت عدم تشكیل «شورای عالی بیمه سلامت» تعرفه‌های تشخیصی - درمانی 91 ابتدا در كمیسیون اجتماعی دولت مصوب و برای تصویب نهایی در صحن دولت مطرح می‌شود

سلامت نیوز : دكتر مرضیه وحیددستجردی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: تمام تلاش‌مان را می‌كنیم كه تعرفه‌های تشخیصی – درمانی 91 تا پایان فروردین ماه و حداكثر تا اردیبهشت ماه اعلام شود.

وی گفت: اقدامات كارشناسی تعرفه‌ها توسط معاونت درمان وزارت بهداشت و با همكاری وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، سازمان‌های بیمه‌گر و سازمان نظام پزشكی همچنان در حال انجام است. وزارت بهداشت تلاش خود را برای اعلام تعرفه‌ها تا پایان فروردین ماه انجام می‌دهد. اما از آنجا كه تعرفه‌های درمان باید در«شورای عالی بیمه سلامت» مصوب شود و این شورا هنوز تشكیل نشده است، احتمال دارد كه به منظور تشكیل این شورا، تعرفه‌ها حداكثر تا اردیبهشت ماه اعلام شود.وزیر بهداشت به ایسنا گفت: در صورت عدم تشكیل «شورای عالی بیمه سلامت» نیز تعرفه‌های درمان ابتدا در همان كمیسیون اجتماعی دولت مصوب و برای تصویب نهایی در صحن دولت مطرح می‌شود.

دستجردی با تاكید بر لزوم واقعی شدن قیمت خدمات سلامت بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، گفت: لازم است در بودجه سهم مناسبی از محل درآمد ناشی از هدفمندی یارانه‌ها برای بخش سلامت در نظر گرفته شود. در قانون بودجه سال گذشته مبلغ 3 هزار و 150 میلیارد تومان از محل مازاد فروش نفت برای بخش سلامت در نظر گرفته شد كه در پایان سال توانستیم یكهزار و 998 میلیارد تومان از این محل را دریافت كنیم. این مبلغ میان دانشگاه‌های علوم پزشكی توزیع شده و همچنان تحقق حدود یكهزار و 150 میلیارد تومان از این محل باقی مانده است.وزیر بهداشت در پایان تاكید كرد: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه باید سهم مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت به زیر 30 درصد كاهش یابد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha