شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 45838

مرحله نهایی المپیاد سلامت 90 در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ دكتر طباطبایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی زاهدان در این باره گفت: ‌این اولین المپیاد سلامت است كه در كشور برگزار می شود.

دكتر طباطبایی ادامه داد: مرحله اول این المپیاد دهه فجر سال گذشته و با شركت 18 هزار دانش آموز برگزار شد كه 2هزار و 230 نفر از شركت كنندگان موفق به كسب حدنصاب نمره شدند.وی افزود: دانش آموزان در مرحله اول، پس از مطالعه بخش بهداشت كتاب حرفه و فن مقاطع اول، دوم و سوم راهنمایی در آزمون این المپیاد شركت كردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی زاهدان تصریح كرد: منبع آزمون مرحله دوم ویژه نامه المپیاد سلامت 90 بود كه به همت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی زاهدان تهیه و در اختیار پذیرفته شدگان مرحله اول قرار گرفت.وی ادامه داد: دانش آموزان در مرحله نهایی به 100 سوال در خصوص بهداشت فردی ، بیماری های شایع در استان، مراقبت های بهداشتی اولیه ، تغذیه و دوران بلوغ پاسخ می دهند.

دكتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی زاهدان اضافه كرد: ‌3 نفر در این المپیاد پذیرفته می شوند كه به پذیرفته شدگان به ترتیب جوایزی از قبیل كمك هزینه حج عمره، كمك هزینه سفر عتبات عالیات و كمك هرینه سفر به مشهد مقدس اعطا می شود.گفتنی است : 2 نفر از شركت كنندگان در این مرحله از دانش آموزان مدارس استثنایی استان بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha