شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۸
سلامت نیوز: مادر و دختری كه توسط پدر معتاد خانواده قربانی اسیدپاشی شده‌اند همچنان تحت درمان قرار دارند و پزشكان در تلاش هستند تا بینایی را به چشمان آنها بازگردانند. این حادثه اواخر اردیبهشت سال گذشته در روستای «برات‌آباد» شهرستان بم به وقوع پیوست و مردی معتاد بعد از مدت‌ها اختلاف با همسرش روی او و دختر 5/2 ساله‌اش اسید پاشید و آنها را به شدت زخمی كرد.


بعد از این اسیدپاشی در حالی‌كه زن 24 ساله از شدت سوزش فریاد می‌كشید، از همسایه‌ها كمك خواست. اهالی روستا بعد از دیدن این زن، ابتدا تصور كردند او دچار برق‌گرفتگی شده است اما بعد از انتقال وی و دخترش به مركز درمانی، حقیقت ماجرا روشن شد. سمیه كه برای ادامه درمان خود به تهران آمده و برای معالجه خود و دخترش با مشكلات مالی روبه‌رو است درباره زندگی مشتركش گفت: «من شش سال قبل ازدواج كردم و دو دختر 5/2 و چهارساله به نام‌‌های «رعنا» و «نازنین» دارم و شوهرم به شیشه و كراك معتاد است. مدتی بود كه دیگر نمی‌توانستم در كنار او زندگی كنم و حتی دو روز قبل از حادثه برای طلاق توافقی به دادگاه رفتم كه همسرم در حیاط دادگاه منصرف شد. این زن ادامه داد: روز حادثه من به شدت دلتنگ خانواده‌ام بودم و همسرم به من پیشنهاد كرد به خانه مادرم بروم.

این حرف او شك مرا برانگیخت چون از زمان‌رفتن ما به منزل جدید، او اجازه دیدار با خانواده‌ام را نمی‌داد. همسرم همیشه من را تهدید می‌كرد كه اگر در مورد مسایل و مشكلاتم به خانواده‌‌ام چیزی بگویم یا از او طلاق بگیرم، بلایی سر خانواده‌ام می‌آورد. حتی یك‌بار كه با هم دعوا كردیم به قصد آتش‌زدن منزل برادرم، به خانه او رفت همسایه‌ها او را در حال بالا رفتن از دیوار خانه برادرم دیدند و در نهایت او فرار كرد. سمیه نحوه وقوع اسیدپاشی را این‌طور شرح داد: «آن شب رعنا در حال شیرخوردن كنارم خوابید ساعت 12 شب بود كه متوجه سوزش شدید در چشم و صورت خود شدم، از شدت سوزش از خواب پریدم و خود را به حوض حیاط رساندم و صورت خود را شستم كه متوجه شدم موهایم كنده شده‌ و در دستانم است. در حالی كه از دیدن مو و پوست سرم در كف حیاط شوكه شده بودم صدای گریه‌های رعنا را می‌شنیدم اما فكر می‌كردم به خاطر فریادهای من ترسیده و از خواب پریده است و اصلا حدس نمی‌زدم همسرم كه قصد داشت از من انتقام‌ بگیرد، رعنا را نیز هدف قرار داده باشد.

این زن در ادامه گفت: در این مدت 11 ماهه تنها سه بار پزشك ما را ویزیت كرده است كه یك‌بار در كرمان و دو بار دیگر نیز در تهران بود و مدت شش ماه است كه به دلیل مشكلات مالی، دست هیچ پزشكی برای معالجه به چشمانم نخورده است. از طرفی از صحبت‌های دختر بزرگ‌ترم متوجه شدم «رعنا» یكی از چشم‌هایش را از دست داده اما امیدوارم دكتر بگوید می‌تواند برای رعنا كاری كند. پدر سمیه نیز درباره این حادثه گفت: شب حادثه یكی از همسایه‌ها به خانه ما آمد و با این ادعا كه سمیه دچار برق‌گرفتگی شده است مرا به خانه دخترم برد، سمیه را در حالی كه در كنار حوض خانه مشغول شست‌وشوی صورتش بود مشاهده كردم. یك لحظه تعجب كردم چون چهره سمیه كاملا سیاه و پوست صورت و موهای او در حال كنده شدن بود.

در همین حال دكتر بلالی چشم پزشك- پس از مشاهده «اكو» چشمان سمیه، با اعلام اینكه سمیه می‌تواند پس از تحمل دست‌كم هشت عمل جراحی بار دیگر بینایی خود را به دست آورد، به ایسنا گفت: آزمایش‌های تخصصی از چشمان سمیه نشان می‌دهد این مادر بار دیگر می‌تواند بینایی خود را به دست آورد اما باید گفت سمیه باید چندین عمل جراحی را پشت‌سر گذارد. وی افزود: سه عمل جراحی باید روی پلك و چشم او صورت گیرد و پس از پایان التهاب پلك، می‌توان روی چشمان وی نیز عمل جراحی انجام داد. بلالی در مورد وضعیت چشمان رعنا نیز با بیان اینكه بینایی چشم راست رعنا به صورت كامل از بین رفته است، گفت: چشم چپ رعنا سالم است و باید چندین عمل پیوند پوست روی صورت این كودك 5/2ساله انجام شود. این مادر و دختر اكنون به‌شدت مشكل مالی دارند و به همین دلیل روند درمان‌شان با كندی پیش می‌رود.

منبع: روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha