سلامت نیوز: نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با تأکید بر نظارت ضعیف مسئولان بر نحوه و میزان تجهیزات پزشکی از سوی دلال‌ها٬ گفت: افزایش واردات غیرکارشناسی و گرفتن سودهای کلان٬ ظلم به مردم و جامعه بهداشت و درمان کشور است.

محمدرضا رضایی‌کوچی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با بیان این که هم‌اکنون واردات محصولات و تجهیزات پزشکی به طور بی‌رویه صورت می‌گیرد٬ افزود: متأسفانه دلال‌ها و سودجویان در قالب شرکت‌های واردکننده اقدام به واردات محصولات پزشکی با ارز دولتی (۱۲۰۰) می‌کنند و از آن طرف همان محصولات را با نرخ آزاد ( ۱۸۰۰ به بالا) به فروش می‌رسانند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی٬ با تأکید بر نظارت ضعیف مسئولان بر نحوه و میزان تجهیزات پزشکی از سوی دلال‌ها٬ گفت: افزایش واردات غیرکارشناسی و گرفتن سودهای کلان ظلم به مردم و جامعه بهداشت و درمان کشور است.

وی با اعلام این که سازمان مربوطه به‌ویژه سازمان تعزیرات٬ بازرسی کل کشور و وزارت بهداشت و درمان باید نظارت خود را بر نحوه و میزان واردات تجهیزات پزشکی افزایش دهند٬ یاد‌آور شد: به طور حتم افزایش تعاملات بین سازمانی راه‌حل مناسبی برای کنترل واردات است.

این نماینده مجلس هشتم٬ با اشاره به راهکارهایی برای پیشگیری از اثرگذاری تحریم بر روی هزینه و قیمت تجهیزات پزشکی٬ افزود: متأسفانه آنچه برای ما مشکل ایجاد کرد تحریم نبود٬ بلکه سوء استفاده‌های برخی واردکنندگان است٬ از این‌رو هر چه قدر میزان تحریم بیشتر شود٬ این‌گونه افراد پول‌دارتر می‌شوند.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با تأکید بر تلاش‌های اعضای کمیسیون بهداشت و درمان٬ گفت: این کمیسیون تمام تلاش خود را در جهت طراحی قوانینی پیرامون کنترل واردات تجهیزات پزشکی انجام می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha