سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با اشاره به واردات تجهیزات بی‌کیفیت و دسته دوم پزشکی از سوی واردکننده‌ها٬ گفت: هم‌اکنون یکی از علت‌های بروز خطاهای پزشکی در کشور استفاده از این‌گونه تجهیزات است.

حسین حسنی‌بافرانی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با اشاره به واردات تجهیزات بی‌کیفیت و دسته دوم پزشکی از سوی واردکننده‌ها٬ افزود: هم‌اکنون بخشی از این واردات به‌علت تحریم و مجبور بودن و بخش دیگر به‌وسیله دلال‌ها برای درآمدزایی صورت می‌گیرد.

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی٬ با اعلام این که کشورهای اروپایی و حتی آسیای بر اساس استانداردهای پزشکی از تجهیزات پزشکی استفاده می‌کنند٬ گفت: این کشور بعد از مدتی و بر اساس استاندارد محصولاتی را مانند دستگاه‌های سی.‌تی اسکن٬ ام‌.آر.‌آی را کنار می‌گذارند این در حالی است که واردکنندگان و دلالان این محصولات را به‌عنوان تجهیزات تراز اول به داخل کشور وارد می‌کنند.

وی با اشاره به نقش گروهی از دلال‌ها در بازاریابی تجهیزات دسته دوم پزشکی برای مراکز درمانی کشور٬ یاد‌آور شد: این محصولات اغلب به بیمارستان‌های دولتی و گاهی به بیمارستان‌های خصوصی فروخته می‌شود.

این نماینده مجلس هشتم٬ با تأکید بر این که دلالی و مافیای تجهیزات پزشکی بازار پرسودی را برای افراد ایجاد کرده است٬ گفت: هم‌اکنون رقم‌های سنگین و میلیاردی برای واردات تجهیزات پزشکی دسته دوم در کشور جابه‌جا می‌شود.

حسنی‌بافرانی درباره علت‌های تداوم و افزایش واردات تجهیزات پزشکی از سوی دلال‌ها٬ توضیح داد: نبود نظارت٬ جابه‌جایی پی‌درپی مدیران سطوح بالا و حمایت نکردن از تولید داخل از مهم‌ترین علت‌های این موضوع به‌شمار می‌آید.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم٬ ادامه داد: کمیسیون بهداشت ودرمان و سازمان‌های نظارتی باید با برنامه‌ریزی اقدام به افزایش نظارت و کنترل واردات تجهیزات پزشکی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha