رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: تاكنون گزارشی درباره كمبود داروهای نسخه‌ای در شهرستان‌ها دریافت نكرده‌ایم چون هر دارویی كه در تهران توزیع شود در شهرستان‌ها نیز در اختیار بیماران قرار می‌گیرد. البته ممكن است بیماران خاص در زمینه داروهای خود مشكلاتی داشته باشند.

سلامت نیوز : دكتر رهبر مژدهی آذر در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: تامین داروهای این دسته از بیماران نیاز به تخصیص ارز زیادی دارد و اگر دولت در تامین داروهای آنها تاخیر كند ممكن است بیماران خاص دچار مشكلاتی شوند.

داروهای بیماران خاص گران شده است

رئیس انجمن داروسازان ایران با بیان اینكه داروهای بیماران خاص گران شده است، اظهار كرد: برخی از بیماران خاص مجبور هستند داروهای خود را به مبالغ بسیار گران تهیه كنند و همین امر باعث بروز مشكلاتی برای آنان شده است.وی درباره وضعیت دسترسی مردم به داروهای وارداتی گفت: در دسترسی مردم به این دسته از داروها به طور جدی مشكلی به وجود نیامده است. البته برخی از داروهای غیرنسخه‌ای مانند بعضی مكمل‌های غذایی و بعضی داروهای مربوط به مشكلات جنسی مردان در بازار وجود ندارد.رییس انجمن داروسازان ایران تاكید كرد: برخی پزشكان اصرار به استفاده بیماران از داروهای خارجی دارند اما در حال حاضر فقط مشابه ایرانی این داروها مانند متفورمین ایرانی در بازار موجود است. بنابراین داروهایی كه مشابه ایرانی آن‌ها در دسترس است را نمی‌توان در زمره داروهایی دانست كه بیماران با كمبود آن‌ها روبرو هستند.

مرجع علمی در ایران برای اثبات تفاوت كیفیت داروهای ایرانی و خارجی وجود ندارد

وی درباره تفاوت كیفیت داروهای ایرانی و خارجی اظهار كرد: هیچ مرجع علمی در ایران وجود ندارد كه ثابت كرده باشد كه كیفیت داروهای خارجی بالاتر از داروهای ایرانی است و معمولا بیماران و پزشكان در این باره اظهارنظر كرده‌اند.مژدهی‌آذر در پایان درزمینه مشكلات وارد كنندگان دارو گفت: وزارت بهداشت به نحو احسن وظیفه خود را در قبال وارد كنندگان دارو انجام داده است. اما وزارت اقتصاد و بانك‌های كشور پیش‌بینی‌های لازم را برای زمان تحریم انجام نداده‌ و مشكلاتی را برای وارد كنندگان دارو ایجاد كرده‌اند. در صورت تداوم این روند وارد كنندگان دارو با مشكلات زیادی مواجه می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha