سلامت نیوز: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس ماده ۸۹ قانون اساسی و آیین نامه جدید مجلس خارج شدن بحث استیضاح وزیر کار از دستور کار مجلس وجاهت قانونی ندارد گفت: گره زدن یک نفر به حکمیت در شأن و شئونات مجلس نیست.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، مصطفی کواکبیان در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۷ فروردین) مجلس شورای اسلامی ضمن اخطار قانون اساسی در مورد خارج شدن طرح استیضاح وزیر کار از دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی گفت: براساس ماده ۸۹ قانون اساسی و آیین نامه جدید داخلی مجلس شورای اسلامی که اخیراً تصویب شده پس از اینکه استیضاح اعلام وصول شد ظاهراً وجاهت ندارد که بگوییم استیضاح از حد نصاب افتاده است.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما اخیراً این آیین نامه جدید را تصویب کردیم گفت:‌ اینکه دوستان به اینکه رئیس سازمان تأمین اجتماعی گفته است بحث استیضاح را بعداً در جریان قرار دهیم با توجه به بحث بودجه این استیضاح به عمر این مجلس نخواهد رسید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اساساً گره زدن به یک فردی که بین دو نفر حکمیت کند به شأن و شئونات مجلس مربوط نمی شود.

وی با بیان اینکه اینکه آنها چه بحثی داشته‌اند و چه ربطی به مجلس و بحث استیضاح داشته است هر چند که بنده امضا کننده نبودم و معتقدم که اصل ۸۹ تأکید می کند که ما بحث اساسی تری را دنبال کنیم افزود: رئیس جمهور قبلاً مطرح کرده بود که اگر این استیضاح رأی بیاورد من مجدداً این آقا را به عنوان سرپرست در سازمان تأمین اجتماعی منصوب خواهم کرد.

کواکبیان بیان داشت: استیضاح با توجه به آیین نامه جدید نمی تواند از دستور خارج شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر قانون اساسی گفت: آیین نامه جدیدی که ما تصویب کرده ایم باید به تصویب شورای نگهبان رسیده و ابلاغ شود هنوز مسیر قانونی شدن این مصوبه طی نشده است و محل اجرای ما نیست.

وی با بیان اینکه فعلاً براساس همین آیین نامه موجود تصمیم گیری خواهیم کرد گفت: براساس این آیین نامه اگر در روز استیضاح از عدد ۱۰ بیافتد ما نمی توانیم استیضاح را مطرح کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه بحث حکمیت را پذیرفته اند یا نه مربوط به استیضاح کنندگان است و مربوط به مجلس نیست؛ استیضاح کنندگان پذیرفتند که استیضاح خود را پس بگیرند بنابراین ما از نظر شکل آیین نامه ای نمی توانیم غیر از این عمل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha