یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 45913

منگنز موجود در این میوه استوایی برای شکل گیری، حفظ و تقویت استخوان و بافت های پیوندی مفید است.

سلامت نیوز: آناناس پس از موز دومین میوه استوایی پرطرفدار است.آناناس که امروزه تنها گیاه از خانواده «برومیلیاد» است که قابل خوردن می باشد، میوه ای چندگانه به حساب می آید زیرا آناناس از تعداد زیادی شکوفه های جداگانه تشکیل می شود تا به صورت یک میوه کامل در بیاید. مصرف منظم این میوه فواید زیادی به بدن می رساند که در این مطلب به نقل از «ehow» به آن ها اشاره شده است.

منگنز موجود در این میوه استوایی برای شکل گیری، حفظ و تقویت استخوان و بافت های پیوندی مفید است. خاصیت ضدالتهابی دارد و درد آرتریت را تسکین می دهد. علاوه بر آن از ناراحتی های سندروم کارپل و نقرس می کاهد. «برومیلین» در این میوه میزان اسید در بدن را خنثی می کند.با تنظیم کردن میزان ترشح پانکراس به سیستم هاضمه کمک می کند. منبع غنی ویتامین C است و با ویروس هایی که سرماخوردگی و سرفه ایجاد می کند، مقابله می کند. این میوه برای افراد مبتلا به سرماخوردگی مفید است.

خوردن آناناس لثه ها را تقویت می کند. بتاکاروتن در این میوه استوایی مانع از بروز بیماری پیری چشم بر اثر بالا رفتن سن می شود. برای قلب مفید است و مانع از بروز بیماری های قلبی می شود. «برومیلین» التهاب مجرای تنفسی را کاهش می دهد. فیبر موجود در آن، به طور موثر یبوست را درمان می کند. فاقد چربی و کلسترول است و سرشار از ماده مغذی لازم و ویتامین های مفید برای رشد بدن است. کرم های روده ای را از بین می برد.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha