یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 45925

نتایج یک تحقیق نشان می دهد، کشمش علاوه بر خوش طعم کردن نان ها و کلوچه ها می تواند برای فشار خون نیز مفید باشد.

سلامت نیوز: نتایج یک تحقیق نشان می دهد، کشمش علاوه بر خوش طعم کردن نان ها و کلوچه ها می تواند برای فشار خون نیز مفید باشد. محققان مرکز تحقیقات متابولیک لوئیزویل می گویند خوردن کشمش سه بار در روز می تواند فشار خون را در حد طبیعی نگاه دارد. به گفته این محققان، اگر یک انتخاب بین خوردن کشمش و دیگر تنقلات مانند شکلات ها دارید، حداقل برای پایین آوردن فشار خون، کشمش را انتخاب کنید.

همچنین بر اساس تحقیقی موازی، مشخص شده کشمش و تنقلات تجاری مانند کلوچه ها که از کشمش، سبزیجات و میوه تولید نشده اند دارای مقدار یکسان کالری هستند. در این تحقیقات، مصرف تنقلات برای سه بار در روز به مدت ۱۲ هفته بررسی شده است.

بر اساس سایر نتایج این تحقیقات، کسانی که کشمش خورده اند موفق به کاهش فشار خون سیستولیک (نقطه بالای فشار خون) و دیاستولیک (نقطه پایین فشار خون) خود شده اند. در حالیکه هیچ گونه پایین آمدن فشار خون در کسانی تنقلات را ترجیح داده اند دیده نشده است. البته علت تاثیرگذاری کشمش بر فشارخون انسان هنوز به طور کامل مشخص نشده است اما شاید مهمترین عامل، پتاسیم موجود در این ماده غذایی باشد. کشمش حاوی مقدار زیادی پتاسیم (که ظاهراً موثرترین دلیل کاهش فشار خون است)، آنتی اکسیدان، فیبر، پُلی فنول و اسید فنولیک می باشد.

باید بدانید که کشمش تنها ماده ای نیست که به پایین آمدن فشار خون کمک می کند بلکه هفت ماده غذایی دیگر نیز وجود دارند که به طور طبیعی دارای این خاصیت هستند. در بخش دوم این مطلب که به زودی منتشر می شود با این مواد غذایی آشنا شوید.

ادامه دارد...

منبع: سالم زی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha