سلامت نیوز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر استیضاح کنندگان استعفای مرتضوی را قرائت کنند مجلس بحث منتفی شدن این بحث را خواهد پذیرفت گفت: نباید به بهای یک تعهد شفاهی با کرامت و عظمت مجلس و مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بازی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت نادر قاضی پور در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۷ فروردین) مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین‌نامه‌ای نسبت به خارج شدن طرح استیضاح وزیر کار از دستور کار مجلس گفت: پس از اینکه متوجه شدیم عده‌ای از نمایندگان در کش و قوس پدیده‌ای به نام استیضاح گرفتارند، شائبه زیادی از سوی تحلیلگران مطرح شد که در این استیضاح نیم نگاهی به انتخابات آتی تهران و هیأت رئیسه مجلس نهم وجود دارد که ما این تحلیل را قبول نکردیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیم امروز استیضاح کنندگان واقعا قابل نقد است افزود:‌ می‌گویند مرتضوی قصد استعفا دارد یا استعفایش را نوشته است اما هنوز این استعفا به وزیر کار تقدیم نشده و یا وزیر با آن موافقت نکرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم با طرح این سؤال که از منظر حقوقی و اخلاقی این مذاکره چقدر قابل اعتماد است؟ ادامه داد: ‌اگر مرتضوی استعفا داده است همین الان استعفایش را قرائت کنید تا موضوع استیضاح وزیر کار منتفی شود وگرنه به چه بهایی با کرامت و عزت مجلس مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بازی می کنید.

وی تصریح کرد: اگر الان استیضاح کنندگان استعفای مرتضوی را قرائت کنند ما نسبت به منتفی شدن طرح استیضاح حرفی نخواهیم داشت ولی اگر پس فردا مرتضوی در محل کارش حاضر شود چه کار کنیم.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر قاضی پور گفت: اینکه استعفای مرتضوی داده شده یا نه الان محل بحث ما نیست و استعفا را به طور رسمی اعلام نکرده اند اما تعهد شفاهی داده شده و براساس آن تعهد استیضاح کنندگان پذیرفته اند که قضیه منتفی شود.

رئیس مجلس افزود: اجازه دهید ما مسیر کار آیین نامه را درست انجام دهیم و شما هم اگر با همکارانتان بحثی دارید لازم نیست اینجا به هیأت رئیسه تذکر دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha