سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4593

طبق تحقیقات انجام شده عمده دانش آموزان آگاهی اندکی درباره بیماری ایدز دارند و این امر در دراز مدت لطمات جبران ناپذیری به سیستم سلامت جامعه وارد می آورد.

دکتر احمدی فر، عضو هیئت علمی دانشکده بهداشت و انسیتیتو تحقیقات بهداشتی، در گفتگو با خبرنگاران افزود: بیماری ایدز به عنوان یکی از بلاهای جان آدمی در دهه های اخیر است که از طریق ویروس اچ آی وی منتقل می شود و هنوز به رغم تلاش های فراوان در جهان درمان مؤثری برای این بیماری یافت نشده است.
وی گفت: هم اکنون تنها راه مبارزه با این بیماری ارتقای سطح آگاهی و دانش جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان در این مورد است و در این راستا، تحقیقاتی درباره میزان آگاهی دانش آموزان مقطع راهنمایی از بیماری ایدز در تهران انجام شده است.
وی تصریح کرد: در این تحقیقات تعداد دو هزار نفر از دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی به طور تصادفی انتخاب و مورد مطالعات آماری و پرسشی قرار گرفتند.
وی گفت: طبق آزمایشات بیشترین منبع کسب اطلاعات، تلوزیون و بعد دوستان بود و از لحاظ میزان آگاهی 5/15 درصد آگاهی خوب، 3/30 درصد آگاهی متوسط، 2/54 درصد آگاهی ضعیف داشتند.
همچنین میزان آگاهی و تحصیلات والدین ارتباط معنی دار و قابل توجهی در دانش آموزان دارد.
وی ادامه داد: با توجه به سطح ناکافی آگاهی در دانش آموزان جامعه ما پیشنهاد می شود، وزارت آموزش و پرورش با برنامه ریزی کلان از کارشناسان بهداشت عمومی برای ارتقای هر چه بیشتر دانش و آگاهی و در نتیجه سلامت سازندگان آینده جامعه گام بردارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha