سلامت نیوز: عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اعلام استعفای سعید مرتضوی ازریاست سازمان تامین اجتماعی را دلیل انصراف نمایندگان از طرح استیضاح شیخ الاسلامی بیان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت٬ در جلسه علنی امروز یکشنبه ۲۷ فروردین مجلس شورای اسلامی احمدتوکلی در توضیح دلیل خارج شدن استیضاح وزیر کار٬ تعاون و رفاه اجتماعی گفت: از ابتدا هدف استیضاح کنندگان این بود که چرا فردی غیرمتخصص به عنوان رئیس سازمان بزرگ اقتصادی و اجتماعی همچون تامین اجتماعی که ۳۳ میلیون نفر از کارگران و خانواده های آنها را پوشش می‌دهد٬ انتخاب شده است.

نماینده مردم تهران٬ ری٬ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: ملاقات‌های خصوصی پیش از این و قبل از عید انجام شد تا بحث استیضاح انجام نشود. حدود ۲۰ نفرازنمایندگان به رئیس جمهور تذکر دادند و اعتراض انواع تشکل‌های سیاسی و اجتماعی و دانشجویی اتفاق افتاد، اما نتیجه‌ای حاصل نشد و نهایتا درروز ۱۵ فروردین طرح استیضاح آقای شیخ‌الاسلامی به منظور ابزار فشار برای این انتصاب نامناسب به امضای نمایندگان رسید.

وی توضیح داد: تلاش‌ها ادامه داشت و معاون آقای مرتضوی به بنده اعلام کرد ایشان حاضر است حکمیت من را در ارتباط با این ماجرا بپذیرد. البته من در ابتدا استنکاف کردم اما با اصرار وی پذیرفتم و نتیجه آن ۱۳ ساعت جلسات بررسی این موضوع بود که مذاکرات نیز توسط ۴ ضبط صوت ضبط شد و مراحل کار با دقت صورت گرفت.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ادامه داد: بعد از دقت در بررسی اسنادی که طرف مورد نظر ارائه داد ٬ رای من به کناره‌گیری آقای مرتضوی اعلام شد و البته من هیچ مصاحبه‌ای در این رابطه نداشتم تا فرایند مذکور به نتیجه برسد و کناره‌گیری آقای مرتضوی محقق شود.

وی بیان کرد: دو روز پس از اعلام نظر بنده٬ آقای مرتضوی از آقای حداد عادل تقاضای جلسه کردند و صحبت آنها به مدت دو ساعت و نیم طول کشید و در آنجا نیز متن استعفا با نظر مشورتی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نوشته شد و ایشان قول شرف دادند که به سازمان تامین اجتماعی برنگردند.

عضو کمیسیون برنامه٬ بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: دیشب سعید مرتضوی از آقای حداد عادل می‌خواهد تا استیضاح‌کنندگان را از انجام مراسم استیضاح منصرف کنند و نمایندگان نیز بیانیه‌ای را که امروز توسط امیدوار رضایی خوانده شد٬ امضاء کردند.

توکلی در ادامه به  قرائت بیانیه نمایندگان پس گیرنده استیضاح وزیر کار پرداخت.

علی لاریجانی به دنبال سخنان توکلی اعلام کرد: با پس گرفته شدن امضاء تعدادی از نمایندگان٬ استیضاح وزیر کار از نصاب افتاده و بنابراین قابل طرح نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha