دو سوم حوادث دوران سالمندی در خانه اتقاق می افتد. زمین خوردن ساده بر روی کف زمین و یا پله ها موجب شکستگی ران و یا لگن می شود که این امر شایعترین علت زمین گیر شدن سالمندان به شمار می رود.

سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ سالمندان سعی کنند در هنگام استفاده از پله ها و راه رفتن روی سطوح خیس و لغزنده همچون کف حمام مراقب باشند و همچنین از انجام حرکات سریع که موجب به هم خوردن تعادل می شود اجتناب کنند.

بر پایه این گزارش، همچنین رژیم غذایی سالمندان باید حاوی مواد غذایی غنی از ویتامین ها، پروتئین، املاح به ویژه آهن و کلسیم باشد بنابراین مصرف شیر، پنیر، کشک و ماست برای تامین کلسیم، گوشت به ویژه مرغ و ماهی، جگر و تخم مرغ برای تامین پروتین ها و سبزی و میوه ها برای تامین ویتامین های مورد نیاز توصیه می شود.گروه بهداشت سالمندان مرکز بهداشت خراسان رضوی آورده است با توجه به مشکل یبوست در اکثر سالمندان مصرف کافی مایعات، میوه های آب دار مانند گلابی، آلو، انجیر و سبزی ضروری است.همچنین سالمندان باید از مصرف گوشت قرمز، مواد قندی و غذاهای سرخ شده و چرب مانند سرشیر ، خامه و کره اجتناب کنند.گفتنی است: امروزه تعداد سالمندان در کلیه کشورهای جهان در حال افزایش است. سالمندان یکی از اقشار جامعه هستند که نیاز به مراقبتهای ویژه دارند و اگر سالمندان و خانواده ی آنان توصیه های بهداشتی را رعایت کنند می توانند از بسیاری از حوادث ناگوار پیشگیری کنند و دوران سالمندی سالمی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha