سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح استیضاح وزیر کار آبروی دسته جمعی مجلس است، گفت: تعجب می‌کنم چرا توکلی که در جاهایی بسیار دقیق عمل می‌کند به یک قسم مرتضوی قانع شده و استیضاح را پس می‌گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، کاظم جلالی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۷ فروردین) مجلس شورای اسلامی در تذکر به اصل ۸۹ قانون اساسی و بند ۱۱ ماده ۲۳ درباره خارج شدن استیضاح وزیر کار از دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: بنده مخالف استیضاح بودم و آن را هم امضا نکردم اما این آبروی دسته جمعی مجلس است. من در سال اول مجلس در جریان استیضاح وزیر آموزش و پرورش این تذکر را دادم که وقتی استیضاح امضا می‌شود باید نسبت به اصل استیضاح و امضا کاملاً مقاوم بود.

نماینده مردم شاهرود در مجلس هشتم ادامه داد: آنچه که ما فهمیده‌ایم این است که یک گفت و گویی انجام پذیرفته و کسی گفته "من به شرفم قسم می خورم که استعفا داده ام"وزیر و رئیس جمهور هم استعفا را نپذیرفته‌اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: بنده سالهاست با شخصیت توکلی آشنا هستم اما واقعاً تعجب می‌کنم چرا در جاهایی وی مو را از ماست بیرون می‌کشد اما در جای دیگری می‌گوید حکمیت است و باید گفته طرف مقابل را قبول کنیم.

وی با بیان اینکه برای ما مشخص شده این دوستان در دو نقش بازی می‌کنند، گفت: گروهی در مجلس هستند که عقبه‌ای در دولت داشته و در مجلس هم نقش خود را ایفا می‌کنند این گروه در قضیه سوال از رئیس جمهور ابتدا نمایندگان را برای سؤال از رئیس جمهور تشویق کردند اما در آخرین لحظات اطلاعیه دادند که سؤال به صلاح کشور نیست و باید جلسه ای برای گفت و گوی دوستانه با رئیس جمهور گذاشته شود.

جلالی افزود: این کاری که صورت گرفت باعث آبروریزی بانی، ذاکر و مستمع تمام شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر جلالی گفت: این بحث‌ها مربوط به خود شماست و تذکر شما به هیأت رئیسه وجهی ندارد.

رئیس مجلس افزود: ادامه این بحث نفعی ندارد ما باید در هیأت رئیسه چه کار می کردیم؟؛ استیضاح را دادند قرائت کردیم و طبق آیین نامه به موقع در دستور قرار دادیم امروز هم استیضاح را با توضیحات لازم پس گرفتند و بهتر است این بحث خاتمه پیدا کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha