یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 45939

اگر شما هم جزو افرادی هستید كه بسیار در موقعیت خشم قرار می‌گیرید، به این خبر توجه کنید. محققان می‌گویند شما می‌توانید بدون استفاده از دارو و تنها با تمرینات خاصی بر خشم خود غلبه کنید.

سلامت نیوز: اگر شما هم جزو افرادی هستید كه بسیار در موقعیت خشم قرار می‌گیرید، به این خبر توجه کنید. محققان می‌گویند شما می‌توانید بدون استفاده از دارو و تنها با تمرینات خاصی بر خشم خود غلبه کنید. محققان دانشگاه «نیوساوث‌ولز» می‌گویند در این تمرینات، افراد راست دست باید برای كارهایی مانند گرفتن ماوس رایانه، هم زدن نوشیدنی یا باز كردن در از دست چپ خود استفاده كرده و افراد چپ دست نیز خلاف آن را به كار ببرند.

یعنی هر کس باید از دست غیر غالب خود برای انجام این کارها استفاده کند تا بتواند خشم خود را کنترل کند. جالب است بدانید تمرین این حرکات با استفاده از دست اشتباه می‌تواند مانند یك تمرین برای انواع دیگر كنترل نفس مانند مودب بودن هم مورد استفاده قرار بگیرد. تنها دو هفته انجام این تمرینات می‌تواند تمایل به رفتار انگیزشی را کم کند.

محققان معتقدند تمرین كنترل نفس با ممارست در یادگیری گلف یا نواختن پیانو تفاوتی ندارد. این محققان در مطالعات خود نشان دادند افرادی كه بر استفاده از دست غیر غالب خود برای دو هفته تلاش كرده‌اند، توانسته‌اند بر خشم خود تا حد زیادی غلبه كنند. طبق این بررسی، تنها كنترل نفس می‌تواند انسان را از حرکات عصبی دور نگه دارد. متاسفانه افراد خشمگین اغلب افرادی هستند كه از كنترل نفس پائین‌تری برخوردارند. به گفته محققان این افراد به دلیل این‌كه نمی‌توانند این كار را به خوبی انجام دهند، پرخاشگری بیشتری دارند.

در حقیقت اگر افراد را در دستگاه اسكن مغزی قرار داده و فعالیت مغزی آن را در زمان توهین به این افراد مشاهده كنیم، بخش‌های مرتبط با كنترل نفس در افراد با پرخاشگری كمتر، فعالیت بیشتری نشان می‌دهند. شما هم می‌توانید از همین امروز تمرین هم زدن چای با دست مخالف را شروع کنید!

منبع: روزنامه اطلاعات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha