سلامت نیوز: طرح جدید تنظیم خانواده و کنترل جمعیت در کمیسیون بهداشت بررسی شد. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این مطلب به خراسان گفت: طرح مذکور از جنبه های مختلف در کمیسیون بهداشت بررسی شد و براساس نظرات اعضای کمیسیون کاهش رشد جمعیت در درازمدت مطلوب نیست.

دکتر مره صدق افزود: اما تغییر نرخ رشد جمعیت باید به نحوی باشد که به حفظ سلامت و وضعیت اقتصادی خانواده لطمه نزند. عضو کمیسیون بهداشت با بیان این که فرآیند دستوری و تشویقی درباره افزایش جمعیت تا زمانی که شرایط ازدواج به موقع و مناسب برای جوانان فراهم نشود موثر نخواهد بود، افزود: مشکل اصلی بالارفتن سن ازدواج جوانان است به طوری که گروهی از جوانان به هنگام ازدواج سن باروری را پشت سر گذاشته اند درحالی که بهتر است شرایط ازدواج برای جوانان در زمانی که بهترین سن باروری است فراهم شود که ترویج ازدواج های پایدار دانشجویی گامی در این راستا خواهد بود.

مره صدق تصریح کرد: از سوی دیگر شرایط اقتصادی خانواده نیز باید به گونه ای باشد که افزایش تعداد اعضا برای خانواده فشار اقتصادی به وجود نیاورد.

وی تاکید کرد: سیاست کاهش کنترل جمعیت می تواند به ایجاد مشکلات استراتژیک برای کشور منجر شود از این رو طرح جدید در کمیسیون بهداشت بحث و بررسی شد تا در این زمینه به جمع بندی دقیق و مطلوب تری دست یابیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha