سی و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیاری تخصصی پزشکی با حضور حدود 15 هزار داوطلب پنجشنبه 31 فروردین در 18 شهر برگزار می شود.

سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ 7هزار و 927 نفر از داوطلبان را مردان و 6 هزار و 880 نفر از داوطلبان را زنان تشکیل می‌دهند. در مجموع 14 هزار و 807 نفر برای پذیرش در 26 رشته تخصصی رقابت می کنند.

آزمون به طور همزمان در دانشگاه های علوم پزشکی مشهد، اردبیل، ارومیه، زاهدان، اصفهان، مازندران، اهواز، شهیدصدوقی یزد، همدان، تبریز، شیراز، بندرعباس، گیلان، کرمان، کرمانشاه، بوشهر و لرستان و همچنین دو دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و تهران در شهر تهران برگزار می‌شود.آزمون کتبی رأس ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 31 فروردین برگزار می‌شود و کارت ورود به جلسه آزمون در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه 28، 29 و 30 فروردین از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی اینترنتی www.sanjeshp.ir در اختیار داوطلبان قرار گرفته و هر داوطلب موظف به پرینت کارت خود از روی سایت مربوطه است. حضور در جلسه آزمون بدون همراه داشتن کارت شرکت در آزمون امکانپذیر نیست.

کلید آزمون بعد از ظهر روز جمعه اول اردیبهشت بر روی سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار خواهد گرفت.امیر محسن ضیایی، دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: نمره دهی این آزمون بر اساس پاسخ به سؤالات چهار گزینه ای است. تعداد سؤالات آزمون 200 سؤال تستی است و 2 سؤال به منابع درس اخلاق پزشکی تعلق دارد. برای هر سؤال باید تنها یک گزینه که در میان گزینه‌های ارائه شده بهترین پاسخ ممکن است انتخاب شود.

وی افزود: به هر سؤال با پاسخ صحیح 3 نمره مثبت و هر سؤال با پاسخ اشتباه یک نمره منفی تعلق می‌گیرد. به سؤالات بدون پاسخ نمره‌ای تعلق نمی‌گیرد و به هر سؤال که بیش از یک گزینه پاسخ داده شده باشد یک نمره منفی تعلق می‌گیرد.وی ادامه داد: داوطلبان مجاز هستند پس از اعلام کلید آزمون حداکثر تا ساعت 23 روز دوشنبه 4 اردیبهشت اعتراض خود را به صورت اینترنتی اعلام کنند. رسیدگی به اعتراضات واصله پس از تاریخ فوق الذکر به هیچ عنوان مقدور نخواهد بود.به گفته ضیایی پس از رسیدگی به اعتراضات واصله در خصوص طراحی سئوالات، کارنامه اولیه داوطلبان به همراه فرم انتخاب رشته – محل در پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش پزشکی درج می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha