یک متخصص بیماریهای عفونی گفت: حذف روز جهانی ایدز از تقویم ملی کشور، بی سلیقگی مسئولان بود که با توجه به گسترش نگران کننده ایدز از طریق جنسی بر ناآگاهی و کم اطلاعی مردم نسبت به روشهای پیشگیری این بیماری دامن می‌زند.

سلامت نیوز : مسعود مردانی در گفت و گو با فارس، افزود: روز جهانی ایدز در اول دسامبر یا ۱۰ آ‌ذر هر سال بهانه‌ای بود که مسئولان و کارشناسان نسبت به خطر گسترش این بیماری به خصوص در بین جوانان هشدار بدهند، اطلاع رسانی کنند و روشهای پیشگیری را توضیح بدهند.

وی گفت: حذف این روز از تقویم ملی ایران به نظر بنده کار اشتباه و بی سلیقگی مسئولان بوده است. هر کس که این کار را انجام داده است، بی سلیقگی کرده است و بنده به عنوان یک متخصص که خطر گسترش این بیماری را در جامعه مشاهده می‌کنم با این تصمیم مخالفم.این متخصص بیماریهای عفونی اضافه کرد: متأسفانه آگاهی های مردم درباره این بیماری و روشهای کنترل و پیشگیری از این بیماری کافی نیست و اطلاعات سالهای اخیر به خصوص سال گذشته نشان می‌دهد که بیشترین افرادی که در کشور ما به این بیماری مبتلا شدند از طریق رابطه جنسی غیر ایمن به این بیماری مبتلا شده‌اند. مردانی تأکید کرد: اپیدمیولوژی و همه‌گیری شناسی بیماری HIV/ ایدز در کشور به روشنی نشان می‌دهد که در حال گذر از الگوی ابتلای به این بیماری از اعتیاد تزریقی به ابتلای جنسی هستیم و اگر به این موضوع توجه نشود و اطلاع رسانی کافی انجام نشود در آینده با خطر شیوع و گسترش بیشتر این بیماری مواجه می‌شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha