یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 45964

بر اساس تحقیقاتی که در نشریه درد منتشر شده، نوزادانی که در جایی گرم و نرم نگه داشته شده‌اند، نسبت به نوزادانی که پزشکان به آن‌ها محصولات شکری یا پستانک می‌دهند، کمتر گریه و بی‌تابی می‌کنند.

نوزادتان را پس از واکسن زدن در جای گرم نگه دارید
سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ پزشکان سعی می‌کنند در طول فرایندهایی چون واکسیناسیون و گرفتن نمونه خون، درد نوزادان را کاهش دهند.

زمانی که مغز نوزاد در حال رشد است، نگرانی‌هایی درباره استفاده از دارو وجود دارد، به همین دلیل، پزشکان برای تسکین درد نوزاد، از شیوه‌های دیگری چون دادن قطره و قرص‌های شکری، پستانک و شیر مادر توصیه می‌کنند. قطره یا قرص‌های شکری بیشتر از سایر شیوه‌ها استفاده می‌شود، هر چند نگرانی‌هایی درباره میزان تاثیر آن وجود دارد.
در تحقیق تازه که در بیمارستان کودکان شیکاگو کومر صورت گرفته، ۴۷ نوزاد سالم، برای تزریق واکسیناسیون هپاتیت بی‌، به سه گروه تقسیم شدند، گروه نوزادانی که گرم نگه داشته می‌شدند، گروهی که به آن‌ها محصولی شیرین داده می‌شدو گروهی که پستانک می‌مکیدند. واکنش‌های نوزادان به تزریق، گریه، در هم کشیدن صورت و ضربان قلب آنهادر حال تزریق و بعد از آن، ثبت شد. گریه و در هم کشیدن صورت نوزادانی که در جای گرم قرار گرفته بودند، زود‌تر از گریه نوزادان سایر گروه‌ها قطع شد. تقریبا یک چهارم نوزادان این گروه اصلا گریه نکردند و این در حالی بود که نوزادانی که به آن‌ها شکر داده شده بود، همه گریه کردند. در همه گروه‌ها میزان ضربان قلب بعد از تزریق بالا رفت و بعد تقریبا با‌‌ همان سرعت پایین آمد. نویسندگان مقاله نتیجه گرفته‌اند که فراهم کردن گرمای طبیعی برای نوزادان تازه متولد شده در طول یک فرایند دردآلود، گریه و درهم کشیدن صورت را که به طور طبیعی با واکسیناسیون دردناک همراه است، کاهش می‌دهد.البته تحقیقات بیشتری در این باره لازم است تا مشخص شود که آیا این شیوه تسکین درد می‌تواند به صورت مداوم توسط پزشکان استفاده شود یا نه،چرا که سوالاتی همچون میزان دمای مناسب برای نوزادان هنوز بی‌پاسخ مانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha