یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 45978

ریزش ابرو دلایل متعددی از جمله بیماریهای مزمن و... دارد از علل شایع ریزش ابرو آلوپسی آندروژنیك كه فرمی از طاسی است میباشد که می تواند به مرور زمان بر موی ابرو اثر گذاشته و آن را نازك كند كه این مشكل می تواند بدلیل تغییرات هورمونی یا تغییرات موی ابرو به واسطه افزایش سن فرد باشد.

سلامت نیوز: ریزش ابرو دلایل متعددی از جمله بیماریهای مزمن و... دارد از علل شایع ریزش ابرو  آلوپسی آندروژنیك كه فرمی از طاسی است  میباشد که می تواند به مرور زمان بر موی ابرو اثر گذاشته و آن را نازك كند كه این مشكل می تواند بدلیل تغییرات هورمونی یا تغییرات موی ابرو به واسطه افزایش سن فرد باشد.

از جمله علل شایع كم شدن موی ابرو ضربه های فیزیكی است مثل تصادف، سوختگی، حرارتی، شیمیایی یا الكتریكییا کندن مکرر ابرو.

درمان:
- در مواردیكه بیماری سیستمیك یا موضعی وجود داشته باشد، باید تحت درمان مناسب قرار بگیرند و در صورت كنترل مشكل داخلی، با استفاده از جراحی پیوند ابرو امكان ترمیم وجود دارد.

- در مواردیكه علت ریزش ابرو بیماریهای روانپزشكی از جمله تریكوتیلومانیا باشد، فرد باید تحت درمان مناسب قرار بگیرد. چرا كه در صورت عمل جراحی یا مصرف دارو كندن مجدد آن امكان دارد.

در صورتیكه علت ریزش ابرو، اسكار جراحی، ترومایا سوختگی باشد، با استفاده از جراحی پیوند ابرو قابل ترمیم می باشد.

- بعضی پزشكان از ماینوكسیدیل موضعی در درمان ریزش ابرو استفاده می كنند كه در صورتیكه فرضیه موثر بودن آلوپسی آندروژنیك بر موی ابرو را بپذیریم، می تواند در كاهش ریزش ابرو مفید باشد.

مصرف مولتی ویتامین نیز در بهبود تغذیه فولیکول مو موثر اسست و به عنوان درمان کمکی در مواردیکه امکان درمان دارویی وجود دارد مفید است.
 
منبع: وب سایت دکتر محمد علی نیلفروش زاده [ متخصص پوست و مو ]

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha