یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۶
کد خبر: 45979

زنجبیل، زیتون و گوجه‌فرنگی که به آن سیب عشقی می‌گویند محرک نیروی جنسی هستند.

سلامت نیوز: هفته قبل بعد از مشاوره با یكی از بیمارانم،  علت افزایش وزنش را  اینگونه متوجه شدم كه ایشان بعد از  زایمان، دچار افسردگی بعد از زایمان شده و این افسردگی همچنان ادامه پیدا كرده و بعد 3 سال همچنان  دارو مصرف می كند.

داروهای ضد افسردگی عموما بر میل جنسی اثر كاهنده دارند  و باعث افزایش وزن بیمار می شوند. بعد از مشاوره بیمار از من خواست كه لیستی از غذاهای موثر بر میل جنسی را در اختیارش قرار بدهم. تا در برنامه غذایی بیشتر از این غذاها استفاده كند. در ذیل تعدادی از این مواد نامبرده شده  كه توجه شمارا جلب می نمایم:

الف: مواد غذایی تاثیر گذار  بر باروری

ویتامین E یکی از پر مشغله ترین مواد مغذی در بدن ماست، به این معنا که هر وقت، حرف از آثار درمانی مواد غذایی به میان بیاید، این ویتامین محلول در چربی خود را در لیست مواد مغذی آسا جای می دهد اما هنوز هم مکانیسم اثر این ویتامین در بدن انسان کاملاً شناخته نشده حالا لابد می پرسند این ماده مغذی در چه غذاهایی یافت می شود؟   از روغن های مایع که بگذاریم سویا و بادام و بادام زمینی و گردو و کنجد . آوو کادو (میوه گیاه گلابی شکلی که گوشت بسیار  چربی دارد و هسته بزرگی در وسط آن دیده می شود) از بهترین مواد غذایی هیستد که میتوانند ویتامین E مورد نیاز روزانه بدن را تامین کنند.


سویا به دلیل داشتن توأم چندین ماده افزایش دهنده قدرت باروری یعنی پروتئین، آهن،ویتامین E و فیتواستروژن ها جهت آقایان مهم تلقی می شود و مصرف حداقل 30 گرم آن در غذای روزانه مردان توصیه می شود.


آووکادو نیز مانند سویا مدارک زیادی را در زمینه دارا بودن خاصیت درمان کنندگی نا باروری به ویژه در مردان با خود دارد. مطالعات گسترده بر روی این سبزی نشان داده است که وجود ویتامین C,E در کنار هم موجب افزایش تعداد و تحرک اسپرمها شده و به این ترتیب قدرت باروری مردان را تقویت می-کند جالب تر آنکه بر مبنای دلایل یاد شده، امروزه از این ویتامین به شکل مکمل در درمان بیاران مبتلا به ناباروری استفاده می شود. متخصصان عقیده دارند که دریافت روزانه 600 میلی گرم از این ماده مغذی به شکل دارو می تواند بسیار کمک کننده باشد.

در مقابل کمبود ویتامینE که میتواند احتمال ناباروری را در مردان بالا ببرد کمبود ویتامین c موجب ضعف باروری در خانم ها می شود.


محققان عقیده دارند که مصرف منابع غذایی این ویتامین  نظیر انواع مرکبات و کیوی و در میان سبزیجات خانواده کلم می-تواند اثرات پیشگیرانه و درمان کننده ای در برابر ناباروری ایفا کند. به این دلیل افزایش مصرف هر چه بیشتر مواد غذایی غنی از این ویتامین به شدت توصیه می شود، به طوری که روزانه خوردن دو عدد پرتقال، یک عدد لیمو، و کیوی خصوصاً در بیمارانی که عادت به سیگار کشیدن دارند، بسیار مفید است، زیرا سیگار کشیدن مانند قرار گرفت در معرض هوای آلوده، شخص را در معرض کمبود این ویتامین قرار می دهد.

در ضمن، از آنجا که کمبود آهن از طریق مکانیسم های گوناگونی می تواند احتمال ناباروری را افزایش دهد و از آنجایی که دریافت توأم  ویتامین c و آهن می تواند در افزایش جذب آهن موثر واقع شود، این ماده مغذی (ویتامینc) به طور غیر مستقیم هم می تواند در بهبودی وضعیت آهن بدن مفید باشد. جالب است بدانید که ویتامین c در ساخت کارنیتین (یکی از ترکیبات حیاتی در بدن که در حفظ قدرت باروری موثر شناخته شده است) نقش فعالی دارد و جالب تر آنکه موجب حفظ شکل فعال ویتامین E می شود. خطری در کمین گیاهخواران

دانشمندان دریافته اند که مصرف منظم گوشت قرمز در مردان میتواند قدرت باروری را افزایش داده و نقش درمانی در این جنس داشته باشد. آنها معتقدند گوشت علاوه بر پروتئین روی و سلنیوم نسبتاً بالائی نیز دارد که میتواند از اثرات تخریب کنندگی رادیکال های آزاد بر روی اسپریم ها جلوگیری کرده و تحرک آنها را افزایش دهد. همچنین روی موجود در گوشت قرمز نیز به میزان بیش از 40 درصد جذب می شود و تأمین مقدار روزانه مورد نیاز (تقریباً 8/0 تا 1 گرم به ازای هر کیلوگرماز وزن بدن) این ماده مغذی در مردان نا باروری ضروری است.


ماهی ها نیز به عنوان یک تامین کننده روی بسیار پر اهمیت محسوب می شوند زیرا موجب حفظ ترکیبات ژنتیکی اسپرم را بالا میبرد. از آنجائی که این گروه از مواد غذایی در میان گیاه خوران طرفدار چندانی ندارد احتمال شیوع این مشکل در آنها بالاتر از سایر افراد است.


 ب: مواد غذایی تاثیر گذار بر میل جنسی

فلفل تند و غذاهای ادویه‌دار و تند که باعث افزایش پمپاژقلب می‌شوند.
 
موز که حاوی مواد شیمیایی خاصی است و ازنظر روحی فرد را بانشاط می‌کند و اعتماد به نفس را تقویت می‌کند.
 
هویج که به علت داشتن مقادیر زیادی فیبر باعث می‌شود میل جنسی افزایش پیدا کند.  

انبه_پیاز/این غذاها  تهییج کننده می باشند:
 
میگو و سایر غذاهای دریایی که حاوی ید فراوان بوده وبرای غده تیروئید ضروری هستند.
 
شکلات که نه تنها حاوی کافئین است بلکه اسید آمینه‌ای با نام فنیل آلانین محرک سیستم مغزی محسوب می‌شود.‌
 
 زنجبیل که باعث افزایش جریان خون دستگاه تناسلی در مرد و زن می‌شود.
 
زیتون که نوع سبز آن در مردان و نوع سیاه آن در زنان باعث تقویت قوای جنسی می‌شود.‌

گوجه‌فرنگی که به آن سیب عشقی می‌گویند و محرک نیروی جنسی است.
 
سیب_ انبه _ پیاز/غذاهایی که عملکرد سیستم تناسلی را بهبود می‌دهند
 
این دسته، مواد خوراکی هستند که حتی بوی آنها نیز در تقویت و بهبود عملکرد قوای جنسی موثر است ، ذرت بو داده با کره و کدو حلوایی و  گیاه اسطوخودوس نیز تا حدود 40درصد جریان خون دستگاه تناسلی را زیاد می‌کنند.
 
سایر مواد خوراکی موثر بر قوای جنسی

 جوشاندن و خوردن مارچوبه به مدت سه روز متوالی، سیستم تناسلی را در مردان و زنان تقویت می‌کند.
 
 انجیر از دوران قدیم به‌عنوان محرک قوای جنسی شناخته شده است.
 
قند موجود در عسل سهل‌الهضم بوده، سریع جذب می‌شود و انرژی خوبی به فرد می‌دهد.

وب سایت دکتر پروانه کاظمی/متخصص تغذیه، رژیم درمانی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha