دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۸
کد خبر: 46017

کلم بروکلی از جمله گیاهانی است که از آن در سراسر جهان استفاده می شود و سرشار از آهن، پروتئین، کلسیم، کرومیم، کربوهیدرات، ویتامین A وC است.

سلامت نیوز: کلم  بروکلی از جمله گیاهانی است که از آن در سراسر جهان استفاده می شود و سرشار از آهن، پروتئین، کلسیم، کرومیم، کربوهیدرات، ویتامین A وC است. علاوه بر آن دارای فیتوکمیکال و آنتی اکسیدان نیز می باشد که با بیماری ها و عفونت های مختلف مقابله می کند.

* به نوشته سایت «هلث  نیوز»، ویتامین C، سولفور و برخی انواع آمینو اسید موجود در آن، به عنوان ماده سم زدا، رادیکال های آزاد و سموم مانند اسیداوریک را از بدن دفع می کند.* سلفوردافین در این گیاه ۲ هزار ساله آسیب های پوستی و التهاب های ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماورای بنفش را کاهش می دهد.

* غنی از کلسیم، روی، منیزیم و فسفر است و به تقویت استخوان کمک می کند. بنابراین مصرف آن به افراد مسن، زنان باردار و افراد مستعد به پوکی استخوان، توصیه شده است.* آهن و اسید فولیک آن مانع کم خونی می شود. * فولات موجود در این گیاه، خطر بروز آلزایمر را کاهش می دهد.* منبع عالی ویتامین C است که برای حفظ سیستم ایمنی بدن لازم است.* سرشار از فیبر است که به هضم غذا کمک می کند و مانع از بروز یبوست می شود.* کرومیم در این گیاه با تنظیم انسولین، بیماری دیابت را کنترل می کند.* پتاسیم آن، به حفظ سیستم سالم عصبی و عملکرد صحیح مغز و همچنین رشد منظم عضله کمک می کند.


منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha