دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 46023

17 نفر از پیشكسوتان و متخصصان رشته علوم آزمایشگاهی در كشوربه مناسبت فرا رسیدن روز آزمایشگاهیان(30 فروردین ماه) یكشنبه شب با حضور جمعی از مسوولان سازمان نظام پزشكی و كارشناسان حوزه سلامت تجلیل شدند.

سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ رییس سازمان نظام پزشكی كل كشور از تعدادی از پیشكسوتان متخصصان علوم آزمایشگاهی و زیر مجموعه های این رشته مانند ویروس شناسی،میكروبیولوژی و آسیب شناسی هستند، با اعطای لوح یادبود تقدیر به عمل آورد.

دكتر 'شهاب الدین صدر'رییس سازمان نظام پزشكی در این آیین، از سال ها تلاش و زحمات این متخصصان علوم آزمایشگاهی قدردانی كرده و ابراز امیدواری كرد كه 'روز آزمایشگاهیان'، سال آینده با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم رسمی كشور به ثبت رسد.بر اساس این گزارش، در این مراسم رییس سازمان نظام پزشكی، از دكتر 'حسین كبیر اناركی'، متخصص علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی و دكتر 'فریبا فتح الله زاده'، متخصص علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران كه دار فانی را وداع گفته اند، تقدیر كرد.

همسر دكتر 'اناركی' و پدر دكتر 'فتح الله زاده'، جایزه های این دو مرحوم متخصص برجسته علوم آزمایشگاهی در كشور را از دكتر صدر دریافت كردند.

30 فروردین ماه مصادف با سالروز ولادت حكیم سید 'اسماعیل جرجانی'،روز آزمایشگاهیان نامگذاری شده است.این دانشمند و طبیب نام آور ایرانی برای نخستین بار ، معاینات و راه های تشخیصی بالینی بیماری ها را به صورت فارسی در كتابی تالیف كرده و در راه های تشخیصی خود از مایعات بدن مانند خون در شناخت بیماری ها استفاده كرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha