یك فوق تخصص استرابیسم، تزریق بوتاكس را از جمله روش‌های غیرجراحی درمان استرابیسم دانست و عنوان كرد: تزریق بوتاكس بویژه در كودكان زیر یك سال كه مبتلا به انحراف داخل چشم هستند، به كار گرفته شده و از لحاظ اثر بخشی با جراحی برابری می‌كند. در این روش بوتاكس به داخل عضلات چشم تزریق می‌شود.

تزریق بوتاكس،مناسب‌ترین راهكار درمان انحرافات داخل چشمی در كودكان زیر یك سال است
سلامت نیوز : دكتر احمد عامری در گفت وگو با (ایسنا)، درباره استرابیسم (انحراف چشم) توضیح داد: هدف اصلی درمان استرابیسم هم راستا كردن چشم‌ها با یكدیگر است.

وی ادامه داد: هم راستا شدن چشم‌ها به معنای هماهنگ كردن دو چشم دارای انحراف با یكدیگر است. از جمله مزیت‌های درمان استرابیسم این است كه دو چشم دید واحد یافته و فرد می‌تواند صاحب دید سه بعدی (دید درك عمق) شود. همچنین بازگرداندن زیبایی به چهره فرد در درمان انحرافات چشمی مورد توجه است.عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران، با اشاره به این كه كمی قبل‌ترعمل استرابیسم را در ردیف اعمال جراحی زیبایی قرار می‌دادند، گفت: این در حالی است كه استرابیسم، عمل زیبایی نیست بلكه در جراحی یك حالت غیرطبیعی به یك حالت طبیعی باز می‌گردد. بسیاری از این بیماران به علت ظاهر متفاوتی كه دارند سعی می‌كنند خود را از محیط‌های اجتماعی دور نگه داشته و در نتیجه گوشه‌گیر و افسرده می‌شوند. عمل جراحی استرابیسم در حقیقت به بهبود وضعیت روانی فرد بیمار نیز كمك می‌كند و به او اعتماد به نفس می‌دهد.

وی در پاسخ به این پرسش كه مناسب‌ترین سن برای درمان انحراف چشم چه زمانی است، عنوان كرد: این مسئله به نوع انحراف چشم بستگی دارد. برای 80 درصد انحرافات چشمی، سنین 6 ماه تا 2 سالگی مناسب‌ترین زمان برای درمان است.عامری ادامه داد: درمان استرابیسم در ماه‌های ابتدایی پس از تولد بهترین نتیجه درمان را در بر دارد. البته درمان انحرافات چشمی در سنین بالا امكان پذیر است اما فرد دیگر نمی‌تواند دید سه بعدی (درك عمق) خود را به دست بیاورد.این فوق تخصص استرابیسم در توضیح روش‌های درمانی این عارضه گفت: روش‌های جراحی و روش‌های غیرجراحی برای درمان استرابیسم به كار گرفته می‌شوند. تجویز عینك از جمله روش‌های غیرجراحی درمان استرابیسم است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران، تزریق بوتاكس را از جمله روش‌های غیرجراحی درمان استرابیسم دانست و عنوان كرد: تزریق بوتاكس بویژه در كودكان زیر یك سال كه مبتلا به انحراف داخل چشم هستند، به كار گرفته شده و از لحاظ اثر بخشی با جراحی برابری می‌كند. در این روش بوتاكس به داخل عضلات چشم تزریق می‌شود.وی درباره روش جراحی برای برطرف ساختن انحراف چشم گفت: جراحی در مواردی كه بیمار به درمان‌های معمول پاسخ نمی‌دهد به كار گرفته می‌شود. در عمل جراحی از طریق جابه جایی عضلات چشم، نتیجه دلخواه به دست می‌آید. جراحی برای همه انواع انحرافات چشمی قابل انجام است، البته انتخاب نوع درمان به شرایط بیمار بستگی دارد.این فوق تخصص استرابیسم در پایان در خصوص میزان موفقیت درمان استرابیسم اضافه كرد: در بهترین شرایط 80 درصد از بیمارانمان با یك مرتبه عمل جراحی بهبود یافته و برای 20 درصد احتمال عمل مجدد وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha