دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 46048

متخصصان انگلیسی در تلاش برای تولید یك تست جدید بینایی هستند كه به گفته آنها این تست می‌تواند به تشخیص به موقع و زودهنگام بیماری‌های قلبی كشنده كمك كند.

سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در این آزمایش از شبكیه چشم بیماران تصاویر دیجیتال با كیفیت بالا و جزئیات دقیق تهیه می‌شود تا علائم پیش بینی كننده بیماری قلبی نظیر تغییرات در عرض عروق خونی یا منشعب شدن غیرمعمول عروق كنترل و معاینه دقیق شوند.

تیم پزشكان دانشگاه ادینبورگ می‌گویند این اسكن‌های 30 ثانیه‌ای ارزان و به سادگی قابل استفاده هستند. دكتر تام گیلیوری كه سرپرستی این تیم پزشكی را برعهده داشته ایده ساخت تست جدید را ارائه كرده است. وی می‌گوید: چشم‌ها پنجره‌ای منحصر به فرد به درون سیستم خونی بیماران هستند و تاثیری را كه این سیسم روی سلامت كل بدن انسان دارد نشان می‌دهند.مك گیلیوری تشریح كرد: ما قصد داریم با آزمایش دقیق عروق خونی، نواقص را شناسایی، علائم بیماری قلبی را مشخص و متناسب با این یافته‌ها، اقدام كنیم. این روش بیش از اینكه جنبه درمانی داشته باشد یك اقدام پیشگیرانه است اما به طور بالقوه می‌تواند برای میلیونها نفر مفید واقع شود. این پزشكان در حال حاضر مشغول آزمودن تست جدید روی 1000 بیمار احتمالی قلبی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha