دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 46050

كارشناسان انجمن قلب آمریكا تاكید دارند كه شما می‌توانید با انتخاب برخی از مواد غذایی خاص و مناسب سطح كلسترول بد خونتان را كاهش دهید.

سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این انجمن فهرستی از بهترین مواد غذایی را كه می‌توانند كلسترول مضر خون را پایین بیاورند ارائه كرده كه عبارتند از:

- جو: متخصصان انجمن قلب آمریكا می‌گویند اگر در وعده غذایی صبحانه، جو را بگنجانید میزان كلسترول خوب در خونتان افزایش پیدا می‌كند. همچنین مصرف دو نوبت جو در روز تنها پس از 6 هفته مقدار كلسترول بد را 5،3 درصد كاهش می‌دهد.

- اسیدهای چرب امگا -3 و ماهی سامون نیز در كاهش كلسترول بد و در عوض افزایش سطح كلسترول خوب در خون موثر هستند.

- مغز خشكبار نیز به دلیل اینكه حاوی انواع مولكولهای اسید چرب هستند در كاهش چربی مضر و افزایش چربی‌های سالم در بدن تاثیر سودمندی دارند.

- دانه‌های لوبیا برای سلامت قلب مفیدند و افزودن نصف فنجان لوبیا به رژیم غذایی روزانه 8 درصد از كلسترول بد خون می‌كاهد.

- چای نیز حاوی آنتی اكسیدانهای قوی است و درعین حال كافئین آن كمتر از قهوه است. این آنتی اكسیدان برای كاهش سطح كلسترول بد موثر هستند.

- شكلاتی كه دوز بالایی از آن شكلات تلخ باشد نیز سرشار از آنتی اكسیدانهای مفید با خواص كاهش دهنده كلسترول بد است.

در گزارش منتشره در سایت اینترنتی "هلت می آپ" در پایان تاكید می‌شود كه اسفناج و روغن زیتون علاوه بر مزایای بسیاری كه برای سلامت بدن دارند حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده و تك زنجیره‌ای هستند كه به كاهش كلسترول بد و تری گلیسیرید خون كمك می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha