یک جراح دهان، فک و صورت گفت: «سالمندان می‌توانند شب‌ها قبل از خوابیدن قرص جوشان ضد عفونی کننده دندان مصنوعی را داخل یک لیوان آب بیندازند، سپس دندان مصنوعی را درون آن قرار دهند. صبح نیز دندان مصنوعی را بشویند و داخل دهان قرار دهند. این کار باعث پیشگیری از عفونت‌های دهان و دندان می‌شود علاوه برآن سالمندان احساس سبکی داخل دهان خود می‌کنند.»

سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ دکتر محمد حسن صمیمی افزود: «لازم است سالمندان دندان‌های مصنوعی خود را پاکیزه نگه دارند و مانند دندان طبیعی روزی سه بار آن را تمیز کنند. آنان می‌توانند روی برس‌های مخصوص دندان مصنوعی که در بازار موجود است وبه برس مو شباهت دارد، خمیردندان بمالند و دندان مصنوعی خود را بشویند.»
وی درباره اقدامات لازم به منظور ساخت دندان مصنوعی برای سالمندان گفت: «استخوان‌های باقیمانده فک باید در زمینه ساخت دندان مصنوعی برای سالمندان مورد توجه قرار گیرد. در برخی از نواحی فک پایین و بالایی باید گیر دندانی وجود داشته باشد. اگر فضاهای لازم موجود نباشد لازم است بیماران به متخصصان جراحی فک و صورت ارجاع داده شوند تا گیر کافی را با اقداماتی در زمینه افزایش طول تاج، استخوان فکین، تزریق برخی مواد یا ایمپلنت در فک پایین ایجاد شود.»این جراح فک و صورت تاکید کرد: «خدمات مربوط به ساخت دندان مصنوعی زیر پوشش بیمه نیست و برای بیمارانی که توانایی پرداخت هزینه‌های ایمپلنت را ندارند، از روش‌های دیگری استفاده می‌شود.»وی تصریح کرد: «رعایت بهداشت دهان و دندان برای سالمندان به علت افزایش سن دشوار است و آنان نمی‌توانند به گونه‌ای صحیح مسواک بزنند و از نخ دندان استفاده کنند و اگر زمینه مساعد ابتلا به بیماری‌های دهان و دندان داشته باشند، فک آن‌ها زود‌تر تحلیل می‌رود.»صمیمی در پایان تاکید کرد: «سالمندان باید در زمینه محافظت از دندانهای خود و عواملی که باعث از دست رفتن دندانهای آن‌ها می‌شود، آموزش کافی ببینند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha