دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 46058

رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: «تاکنون گزارشی درباره کمبود داروهای نسخه‌ای در شهرستان‌ها دریافت نکرده‌ایم چون هر دارویی که در تهران توزیع شود در شهرستان‌ها نیز در اختیار بیماران قرار می‌گیرد. البته ممکن است بیماران خاص در زمینه داروهای خود مشکلاتی داشته باشند.»

سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ دکتر رهبر مژدهی آذر افزود: «تامین داروهای این دسته از بیماران نیاز به تخصیص ارز زیادی دارد و اگر دولت در تامین داروهای آن‌ها تاخیر کند ممکن است بیماران خاص دچار مشکلاتی شوند.»

داروهای بیماران خاص گران شده است
رئیس انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه داروهای بیماران خاص گران شده است، اظهار کرد: «برخی از بیماران خاص مجبور هستند داروهای خود را به مبالغ بسیار گران تهیه کنند و همین امر باعث بروز مشکلاتی برای آنان شده است.»وی درباره وضعیت دسترسی مردم به داروهای وارداتی گفت: «در دسترسی مردم به این دسته از دارو‌ها به طور جدی مشکلی به وجود نیامده است. البته برخی از داروهای غیرنسخه‌ای مانند بعضی مکمل‌های غذایی و بعضی داروهای مربوط به مشکلات جنسی مردان در بازار وجود ندارد.»رییس انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: «برخی پزشکان اصرار به استفاده بیماران از داروهای خارجی دارند اما در حال حاضر فقط مشابه ایرانی این دارو‌ها مانند متفورمین ایرانی در بازار موجود است. بنابراین داروهایی که مشابه ایرانی آن‌ها در دسترس است را نمی‌توان در زمره داروهایی دانست که بیماران با کمبود آن‌ها روبرو هستند.»
مرجع علمی در ایران برای اثبات تفاوت کیفیت داروهای ایرانی و خارجی وجود ندارد
وی درباره تفاوت کیفیت داروهای ایرانی و خارجی اظهار کرد: «هیچ مرجع علمی در ایران وجود ندارد که ثابت کرده باشد که کیفیت داروهای خارجی بالا‌تر از داروهای ایرانی است و معمولا بیماران و پزشکان در این باره اظهارنظر کرده‌اند.»مژدهی‌آذر در پایان درزمینه مشکلات وارد کنندگان دارو گفت: «وزارت بهداشت به نحو احسن وظیفه خود را در قبال وارد کنندگان دارو انجام داده است. اما وزارت اقتصاد و بانک‌های کشور پیش‌بینی‌های لازم را برای زمان تحریم انجام نداده‌ و مشکلاتی را برای وارد کنندگان دارو ایجاد کرده‌اند. در صورت تداوم این روند وارد کنندگان دارو با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha