بر اساس اظهارات کارشناس ارشد وزارت آموزش و پرورش، نقش خانواده ها در بالابردن سطح سواد خواندن دانش آموزان فراموش شده است و باید برای جبران این موضوع در فصل تابستان به طور جدی تلاش شود .

دکتر رخساره فضلی در گفتگو با مهر درباره پایین بودن سطح سواد خواندن دانش آموزان و نگرانی عمومی پیش آمده در خصوص این موضوع ادامه داد : عوامل متعددی درضعف یاد شده دانش آموزان ایرانی تاثیر دارند .

این متخصص روانشناسی تربیتی تاکید کرد : در زمان های نه چندان دور در خانواده های ایرانی کتاب خواندن دلیلی برای جمع شدن خانواده ها در کنار یکدیگر بود، اما امروزه این امر کمتر مشاهده می شود .

وی تاکید کرد : خواندن از خواندن شروع نمی شود و باید با گوش دادن ، گفتن و خواندن تصویری  و کلامی به روان خواندن رسید .

کارشناس ارشد وزارت آموزش وپرورش گفت :  وسایل نوظهوری مانند رایانه به اضافه شرایط دشوار اجتماعی ، خانوادگی ، اقتصادی و ...موجب شده تا والدین از صبح تا شب از فرزندان خود بی خبر بمانند .

فضلی خاطر نشان ساخت : در حال حاضر به دلائل ذکر شده بعد کلامی خواندن در خانواده ها گم شده و دانش آموزان در منزل بیشتر از کتاب خواندن و گردهم‌آیی‌های خانوادگی، با بازی های رایانه ای و تلویزیون و ... خود را سرگرم می کنند .

وی ضمن هشداری جدی از والدین خواست برای بالا بردن سطح سواد خواندن فرزندانشان نقش هدایتی خود را نادیده نگیرند .

به گفته فضلی درایام تعطیلات تابستانی، رسانه ها  نیز می توانند در برنامه های پر مخاطب خود به تقویت سطح سواد خواندن دانش آموزان بپردازند و برای این امر نباید تمام نگاه ها متوجه معلمان و مدرسه باشد .
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha