متوسط بدن یک فرد حاوی حدود ۱۰۰ میلیارد سلول است، اما ممکن است تنها یک در ۱۰ آن‌ها سلول‌های انسان باشند. این نتیجه تقریبا یک نوع شوک است.

سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ «راب نایت» محقق دانشگاه کولورادو آمریکا و رهبر این پژوهش می‌گوید: «آن گونه که به نظر می‌رسد این یک مسیر طبیعت است، سلول‌های انسانی که پوست، چشمان، گوش‌ها، مغز و هرکدام دیگر از بخش‌های بدن ما را تشکیل می‌دهند بسیار کمتر از سلول‌هایی هستند که از میکروب‌ها، و باکتری‌هایی شامل ویروس‌ها، قارچ‌ها و دیگر میکروارگان‌ها تشکیل شده‌اند. »

تصور این پدیده احتمالا خیلی از افراد را مجبور می‌کند که حداقل به سوی استفاده از ضد عفونی کننده‌های دستی بروند. اما چنین واکنش نسنجیده‌ای دقیقا یک واکنش اشتباهی است.
مجموعه‌ای از مستند‌های پزشکی نشان می‌دهد که محیطهای میکروبی که برای زمان‌های طولانی در معده، دهان، بینی و تقریبا هرکدام دیگر از درز‌های بدن ما جا خوش کرده‌اند نقش کلیدی در سالم نگاه داشتن ما دارند. به علاوه، پژوهشگران بیش از پیش اطمینان می‌یابند که روندهای روزانه‌ای مانند توجه به تغذیه، انتی بیوتیک‌ها، مشغولیت ذهنی دایمی برای پاکیزگی، به دنیا آوردن نوزادان به روش سزارین، همگی این تعادل ظریف را به هم ریخته و به پدیداری برخی از پیچیده‌ترین بیماری‌ها، از جمله آسم، حساسیت‌ها، پرخوری، بیماری دیابت، بیماری‌های ناشی از بیش فعالی سیستم ایمنی بدن، سرطان و شاید حتی اوتیسم کمک می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha