دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۴

كودك‌آزاری به عنوان یك پدیده اجتماعی عواقب و پیامدهای فراوانی دارد. از پیامدهای روحی و روانی گرفته تا پیامدهای جسمی و فیزیكی و همچنین پیامدهای اجتماعی. پیامدهای این امر می‌تواند كوتاه‌مدت یا بلندمدت باشد. كودك‌آزاری می‌تواند باعث بروز آسیب‌های روانی طولانی‌مدت در كودك شود، به شكلی كه كودك آزار دیده، در بزرگسالی مشكلاتی برای جامعه ایجاد نماید.

سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ؛ كودك‌آزاری به عنوان یك پدیده اجتماعی عواقب و پیامدهای فراوانی دارد. از پیامدهای روحی و روانی گرفته تا پیامدهای جسمی و فیزیكی و همچنین پیامدهای اجتماعی. پیامدهای این امر می‌تواند كوتاه‌مدت یا بلندمدت باشد. كودك‌آزاری می‌تواند باعث بروز آسیب‌های روانی طولانی‌مدت در كودك شود، به شكلی كه كودك آزار دیده، در بزرگسالی مشكلاتی برای جامعه ایجاد نماید.

كودكانی كه مورد آزار قرار می‌گیرند در بزرگسالی احساس خلأ، ناامنی عاطفی و روانی و نبود اعتماد به نفس خواهند كرد و به افرادی پرخاشگر، عصبی، لجباز و منفی‌نگر و بی‌توجه به ارزش‌های خانواده و جامعه تبدیل می‌شوند. علاوه بر پیامدهای روحی و روانی، كودك‌آزاری پیامدهای فیزیكی همچون اختلالات بینایی و شنوایی، پارگی و صدمات ارگان‌های داخلی و نقص‌های اسكلتی نیز ممكن است برای كودكان رخ دهد. كودك‌آزاری پیامدهای اجتماعی خطرناكی نیز به دنبال دارد. فرار از خانه، خودكشی، خشونت‌‌ورزی، اعتیاد، انحرافات جنسی، روسپیگری و طلاق بعضی نمونه‌های آن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha