سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4613

بازی های کامپیوتری و تماشای متوالی تلویزیون از علل بی تحرکی کودکان امروزی بوده و مصرف همزمان تنقلات در این هنگام از عواملی است که توامان موجب چاقی در آنان می شود.

دکتر «ضیاء الدین مظهری » متخصص تغذیه و عضو هیات مدیره انجمن علمی پیشگیری از چاقی ایران با اعلام این مطلب در گفت وگو باایسنا، گفت: عوامل متعددی از جمله اختلالات غدد درون ریز ، عوامل ژنتیکی و عدم تناسب بین انرژی دریافتی و مصرفی باعث ایجاد چاقی در افراد می شود.

وی فاصله گرفتن از سفره های سنتی و حرکت به سوی غذاهای اروپایی را از عمده دلایل افزایش روند چاقی در افراد کشور ذکر کرده و افزود: همچنین بی تحرکی به خصوص در کودکانی که ساعت ها به تماشای تلویزیون پرداخته و یا بازی های کامپیوتری انجام می دهند از علل بروز این مشکل است.

دکتر مظهری رییس انجمن تغذیه ایران ادامه داد: مصرف تنقلات به خصوص تخمه و آجیل که از انرژی بالایی برخوردار است در چنین موقعی باعث تشدید میزان انرژی دریافتی شده و فرد را به اضافه وزن و چاقی هدایت می کند.

وی در پایان تصریح کرد: چنانچه انرژی دریافتی مازاد بر نیاز فرد باشد، انباشتگی انرژی در بدن تغییراتی را در سوخت و ساز و چرخه متابولیکی ایجاد می کند که برای بدن بسیار زیان آور خواهد بود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha