سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 46155

رئیس شورای عالی نظام پرستاری با تاكید بر ضرورت اصلاح و بازنگری قانون سازمان نظام پرستاری كشور گفت: بازنگری و اصلاح لازمه هر قانون از جمله قانون سازمان نظام پرستاری در كشور است.

سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، سیدیعقوب جعفری اظهار كرد: برای هر قانونی پس از تصویب در مجلس و طی مراحل اجرایی نواقصی مشخص می‌شود كه نیازمند اصلاح و بازنگری است.

وی ادامه داد: در قانون سازمان نظام پرستاری كشور نیز پس از گذشت 9 سال از تصویب آن نواقصی نمود كرده است كه باید اصلاح شود از آن جمله ماده 16 این قانون است كه به موجب آن كسانی كه می‌توانند عضو شورای عالی سازمان باشند شامل كاردانهای اتاق عمل و هوشبری است و این در حالی است كه امروز با سیاست‌های جدید وزارت بهداشت كاردان اتاق عمل و هوشبری به كارشناس ارتقاء یافته است.رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: هرچند هم‌اكنون كاردانهای اتاق عمل و هوشبری تربیت شدگان سالیان پیش وجود دارند اما در آینده با مشكل مواجه می‌شویم همچنین فوریت‌های پزشكی نیز به كادر پرستاری اضافه شده است.

جعفری با بیان اینكه در قانون نظام پرستاری كشور نیز اجباری در عضویت در این سازمان نیست، افزود: اما در سایر سازمانها نظیر نظام پزشكی و نظام روانشناسی كشور افراد موظفند در قبال خدماتی كه از سازمان دریافت می‌كنند حق عضویت پرداخت كنند و شماره نظام دریافت كنند.وی با اشاره به جمعیت 160 هزار نفری پرستاری كشور ادامه داد: اگر چه هم‌اكنون با اینکه عضویت در سازمان نظام پرستاری اجباری نیست. 90 تا 100 هزار پرستار داوطلبانه عضو سازمان نظام پرستاری هستند اما همه ساله برای تمدید حق عضویت‌ها باید سیاست‌هایی چون تخفیف دادن به حق عضویت‌ها اعمال كنیم.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: از این‌رو یكی از پیشنهادات ما به مجلس جدید اجباری كردن عضویت در سازمان نظام پرستاری است یا حداقل ضرورت داشتن شماره نظام پرستاری برای افرادی است كه در دستگاههای مختلف دولتی یا خصوصی به كار گرفته می‌شوند تا بدین ترتیب پرستاران تابع نظامی باشند.جعفری یادآور شد: همچنان كه قانون اساسی كشور پس از چندین سال در سال 68 بازنگری شد. قانون نظام پرستاری كشور نیز پس از 9 سال تصویب و اجرا نیازمند اصلاح و بازنگری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha