وزیر بهداشت از برپایی جشن تكمیل خانه‌های بهداشت و افتتاح نسخه02 طرح پزشك خانواده در دو هفته آینده برای شهرهای بالای 20 هزار جمعیت خبر داد.

سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ مرضیه دستجردی در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح آزمایشگاه جامع گفت: در این آزمایشگاه پیشرفته‌ترین و نوترین دستگاه‌ها سرهم شده‌اند همه انواع مواد نیز در این آزمایشگاه فراهم شده است.

وی با اشاره به رونمایی از محصولات شیر برای نوزادان بیمار pku اظهار كرد: این شیر در داخل ساخته می‌شود بنابراین هزینه آن ارزان‌تر خواهد شد.وی با اشاره به رونمایی از سوسیس غیرگوشتی تصریح كرد: این سوسیس با منشاء پروتئین‌های گیاهی و روغن‌های سالم و بدون مواد نگهدارنده نیترات طراحی شده است.وزیربهداشت با اشاره به وعده معاون اول رییس‌جمهور در خصوص واگذاری بیمارستان شهید لبافی‌نژاد گفت: بیمارستان بزرگی است كه اساتید دانشگاه علوم پزشكی در این بیمارستان خدمات‌های مختلفی ارائه می‌كنند و ملكیت و اداره آن در اختیار تامین اجتماعی بود كه با توجه به صحبت معاون اول این دانشگاه در اختیار دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به برنامه دستورالعمل 02 پزشك خانواده گفت: این برنامه با حضور استانداران و روسای دانشگاه علوم پزشكی دو هفته آینده افتتاح می‌شود.وی با بیان اینكه جشن تكمیل خانه‌های بهداشت در اردیبهشت‌ماه گرفته می‌شود، اظهار كرد: رونمایی از تعدادی دارو در خردادماه انجام خواهد شد.وی افزود: 12 دارو در مراحل مختلف تولیدات انبوه و تولیدات صنعتی است كه برای انواع بیماری‌ها چون عفونی، سرطانی، داخلی، نازایی و غدد تولید شده است. همچنین حدود 35 دارو و واكسن مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینكه قرار بود امسال بیش از چهارهزار تخت بیمارستانی به تخت‌های بیمارستانی اضافه شود، تصریح كرد: با توجه به طرح‌های مهر ماندگار كه برای طرح‌های بالای 50 درصد پیشرفت فیزیكی اعتبار ویژه‌ای در نظر گرفته شده است ، این اعتبار توسط دفتر ریاست‌ جمهوری در اختیار ما قرار داده شود. همچنین بیش از 14 هزار بخش بیمارستانی تا پایان سال 91 یا حداكثر تا اردیبهشت 92 به بهره‌برداری می‌رسد.وی با تاكید بر اینكه در نظر داریم در سال جاری كلیه تكالیفی كه برای خود طراحی شده است اجرا كنیم اظهار كرد: همچنین اورژانس‌های بیمارستانی كشور بسیار متحول شده‌اند و مردم كشور با مراجعه به اورژانس‌ها شاهد این تحول خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha