مدیر كل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی كشور با اعلام هشدار به مردم، مسئولان و اصحاب رسانه نسبت به افزایش سوء مصرف هرویین عنوان كرد: بر اساس ارزیابی‌های به عمل آمده از كلینیك‌ها و مراكز درمان اعتیاد افزایش سوء مصرف هرویین را شاهد هستیم و این امر ضرورت توجه به برنامه‌های كاهش آسیب را افزایش می‌دهد.

سلامت نیوز : فرید براتی سده در گفت و گو با (ایسنا)، با اعلام شیوع موج جدید تزریق شیشه به جای استعمال آن تاكید كرد: افزایش سو‌ء مصرف شیشه به صورت تزریق خطر شیوع بیماری های عفونی و افزایش رفتارهای پرخطر را افزایش می‌دهد.

وی افزود: تمام این تهدیدها ضرورت توجه نمایندگان مجلس را در تصویب بودجه 91 به حمایت‌های بیشتر برنامه‌های كاهش آسیب اجتماعی افزایش می‌دهد. رنامه‌های كاهش آسیب تا كنون به تایید كارشناسان داخلی و نهادهای بین المللی بسیار موفق بوده‌اند و در حال حاضر نیاز به حمایت‌های جدیتر دارد.

ایجاد خانه‌های بین راهی نیازمند 400 میلیون تومان اعتبار است

براتی در ادامه با بر شمردن برنامه‌های آتی اداره كل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی كشور اظهار كرد: یكی از این برنامه‌ها ایجاد خانه‌های بین راهی است كه در گام اول نخستین خانه بین راهی در تهران افتتاح می‌شود و افتتاح خانه‌های بین راهی در نخستین گام نیازمند 400 میلیون تومان اعتبار است این خانه ها به معتادان ترك كرده اما بی جا و مكان اختصاص می یابد.مدیر كل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی كشور درادامه از افتتاح نخستین كمپ ویژه زنان و كمپ ویژه درمان ویژه توسط NGO جامعه پاك آسیا در تهران خبر داد.وی در پایان از توجه جدی به برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در خانواده، محیط‌های كار نظامی و خط ملی اعتیاد سخن گفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha